|
|
|
|---|---|
|
Hej undra om detta passar min bmw e34 -89. Fram 245/40 r18 et 13 . Bak 275/35 r18 et 28. Dom har suttit på en bmw e39. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Hej och välkommen! Först och främst behöver du navringar, annars kommer det att vibrera rejält :-) E34 har ett navmått på 72.5 mm och E39 har ett något större navmått på 74.1 mm. E34 har ju normalt sett ett ET på 20 mm (dvs ET20). Så just ET'et är inte helt fel, men när man kommer upp till dimensioner som 18" och 275 bredder så handlar det mer om undvika kontakt och rätt typ av däck mer än ET-mått. Jag minns att dessa större dimensioner på E34 har avhandlats i flera trådar på detta forum - vilken information fick du fram från de trådarna? |
| Okaj så fälgarna passar med navringar och det ET måtten. det hänger på om däcker får plats i hjulhusen om jag förstår det rätt | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nja, när det är så stora dimensioner så kan det vara så tight att det kan bero på typ av däck (alla däck är lite olika över skuldran - vissa är mer avrundade och vissa är mer fyrkantiga). Det som spelar större roll är ju såklart bredden på fälgarna, är det 8", 8.5", 9" eller 10"? Om den är sänkt eller inte spelar troligtvis viss roll ändåså, men skulle det vara att clearence-problem så bör det uppstå oavsett om den är sänkt eller inte - enda skillnaden är nog att problemet uppstår oftare med sänkt bil. Vilken info fick du från alla de andra trådarna som finns? Där finns info om de som gjort precis samma sak som du försöker göra. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.