AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.095

Att tänka på 520D F11 -11?

sa
101
salo
520d F11 -11
Funderar på att byta bil och har fått ett bra inbytespris på min v70 om jag köper en 520D -11 aut. Comfortpaket. Verkar ha det mesta jag behöver ink drag. Gått 6200mil.

Något särskilt att tänka på vad gäller modellen att titta på osv? Serviceintervaller, någon utrustning som man "måste" ha (jag vill inte ha M-paket, behöver inte nav osv..)

Ursäkta min ngt snabbt formulerade fråga men det kan bli fråga om ett äkta spontanköp här om det vill sig väl :)
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Jag köpte en F11 precis och det jag tyckte var viktigt med min, bluetooth och möjligheten att streama musik. Sen som småbarnsförälder var den automatiska bagageluckan toppen.

Lycka till med köp. Underbar bil :))

Mvh
Kristoffer
sa
101
salo
520d F11 -11
Tack!

Slog till på den, härligt att impulsköpa en bil :) Å andra sidan med en bit över 100k i inbyte på min avbetalda Volvo så blir det rätt ok ändå.

Har bluetooth. Grymt härlig att köra och ska bli ett nöje i fortsättningen. Imperialblå metallic är riktigt snygg (påminner en aning om den cosmossvarta jag hade på M3an fast ljusare)

//Jonas
Får man fråga vad du gav för bilen?
sa
101
salo
520d F11 -11
Gav 259500:- minus 105000 för Volvon (D5, Aut, Momentum, 17000mil)

BMWn har gått 6200 mil har aut, komfortpaket, el. drag, v-däck, och lite annat

Den hamnade ganska exakt på samma pris på bilpriser.se. Hade säkert gått att pruta lite om jag gett mig fasen på det men det finns inte så många liknande ute så jag känner mig nöjd så här långt.

Vad jag däremot blir fundersam över är försäkringspremien, landar på dryga 11000 helår (43 år, boende i storgbg, villa) vilket jag tycker är snuskigt dyrt (samma pengar som det kostade att försäkra en M3 e46...) Men det är väl just min kombo som är oturlig och kanske ändrar sig till nästa år...

T-
82
T-pwr
520d f10 -12
900 Aero -88
Grattis, du kommer bli nöjd! Min tror jag kostar ca 8000:- helförsäkring hos BMW orginalförsäkring. Tänk på att det räcker med halvförsäkring tills bilen är 3 år gammal.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Grattis till fin bil :))

Ler varje dag jag sätter mig i min.

Jag blev också lite förvånad över såpass dyr försäkring. 35 år, villa men landa ändå på runt 9800/helår när jag ringde runt. Nu ingick det prova på försäkring till min bil i 6 mån från BMW original försäkring till en kostnad av 1200 kr. Får leta försäkring mer aktivt om 6 mån.

Mvh
Kristoffer
An
111
Andreas.ss
X3 M-Sport -12
Renault Clio -10
Grattis!
Köpte min för ca 1vecka sedan med 3900mil på mätaren..

Gick också ifrån V70 till BMW (igen) med ett stort leende varje gång bakom ratten!

Kan rekommendera dig att kolla ett miljövänligt försäkringsbolag som ägs av IF och heter Water Circles... Blev ca 1500:-/år billigare än BMW org. förs
Dessutom ingick en "drulle" försäkring vilket kan vara bra att ha för mig som har små kidz...
An
111
Andreas.ss
X3 M-Sport -12
Renault Clio -10
Kan tillägga att jag är 35 och också bor i stor Gbg :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.