AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.397

Vågar man köpa en 523 E61 LCI?

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Jag vill åka lika bekymmerslöst jag gjort med diverse E39or i över 10 år. Kommer jag göra det eller kommer jag önska att köpte något annat?

Här är bilen jag är intresserad av: Länk!
la
76
lars316
Peugeot 207 -10
530e xdrive -20
Hoppa över den modellen, gå direkt f11 istället!

Ti
3
Tigermilk
e61 530xi -07
Nog vågar du det alltid. Bilen har ju knappt blivit inkörd :)

Var själv i samma sits, men tyckte inte att det var värt 150kkr extra för en F11. I alla fall inte i dagsläget; har iofs gått från en gammal 9-5 =)
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Klart du vågar och den bilen blir ett naturligt steg upp från din E39, precis som på din nuvarande bil finns det svagheter men känner du till dem och tar hand om bilen kommer den fungera fint för dig.

Karbonsvart och krämfärgat läder är en vacker kombination men det finns mycket godsaker till E61 och även om den här bilen har en bra grund kan man alltid vänta och se om det dyker upp en 523i eller 525i med lite fler kryss.

//Bjersér
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Det var just svagheterna på E61 jag undrade över. Är LCIn bättre än den äldre? Strular kompressorn till nivåregleringen? Kabelbrott i bagaget? Håller LCI generelt bättre pre-facelift? Vilka mer svagheter bör man tänka på?

Det blir ingen F11, så mycket pengar vill jag inte lägga på en bil i dagsläget.
Och aktuell bil i länken ovan har i princip det jag vill ha, bortsett från en motorvärmare med kupéuttag. Har inget intresse/behov av massa utrustning.

Jag har inte bytt något speciellt på mina e39or annat än rena slitagegrejor och vill gärna åka vidare på samma sätt i framtiden...
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Klart du vågar köpa en E61. Jag hade en 04 i nästan 4 år och hade inga problem med den. Sen finns det såklart måndags ex men det finns det med alla bilar.

:)
he
110
henrick
523 Touring -07
Hej.
Jag hade köpt en icke Lci om jag skulle ha bensin och en Lci om jag skulle ha diesel.
För mycket teknik i Lci bensinaren som kommer gå sönder tex högtryckspump, spridare, Nox sensor.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.