AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.157

Byta bromsbelägg bak på bmw 550-06 och nolla bakbromsen i idrive

Jag ska byta bromsbelägg bak på min Bmw 550i-06 för ett belägg är snedslitet pg.av att dom suttit fast, det är omkring 3mm kvar på det, och när man kollar i idriven på bakbromsen står det att dom går 3700mil, går det att nolla det genom kombiinstrumentet utan at det blir något fel för att inte milen är nere så långt på bakbromsarna Måste jag byta slitagevarnaren också eller kan jag ha kvar den gamla om inte den har slitits och gått emot skivan.

Jag hade en E60 520d tidigare och på den var man tvungen att byta slitagevarnaren.

Kommer inte ihåg exakt hur det var men något med att slits ända från att belägget är nytt och räknar således motståndet i belägget och kan visa hur långt du kan köra innan byte.

Försöker du nolla så kommer det bli röda siffror i I Driven.

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
För att slippa problem så byt sensor eller alternativt bygla den gamla. Finns mycket info om du söker på "470 ohm".
He
437
Henrik 77
530d Touring M-paket 2009
Jag försökte nolla min i veckan till framhjulen. Det stod 190 mil kvar men det var minst 500 mil. Så jag tänkte vänta till sommaren att byta. Men det blev rött överallt och nu är det lika bra att byta direkt. Man orkar ju inte höra pling och se service i displayen var dag man startar bilen. Förmodligen är det som vissa säger att givaren slits på något sätt och ändrar motståndet från att den var ny. Förr var det ju hel krets eller när tråden gick av tändes lampan.
Jag byter sensorn också, men jag undrar om jag byter bromsbackarna och sensorn bak går det att nolla det genom kombiinstrumentet då utan att det blir några fel för att det står 3700mil kvar till byte, jag har hört en del som säger att det inte går att nolla det om det är mer än 1000mil kvar stämmer det.
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Ganska säker på att det inte stämmer. Byt sensor sen bör du kunna nollställa oavsett mätarställning.
**
192
**Stefan**
525dat m-sport -07
Jag byte skivor och belägg förra helgen, hade inga problem att nollställa trots att mätaren visade att det var över 3000km kvar.
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
bara att nollställa, men om slitagegivaren är utnött så kan du inte nollställa och gamla värdet/miltalet står kvar ... byt ut givaren.

########
# PAJALA #
########
**
192
**Stefan**
525dat m-sport -07
Jag glömde skriva att jag bytte slitagevarnare samtidigt, så klart.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.