AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
619

Bmw 530d ägare.

Ni som har BMW 530d bilar, är ni nöjda med de? Ska man välja automat eller manuell eller steptronic? Hur mycket soppa drar de vid landsvägskörning? Funkar det bra att chippa de? (typ kcr box).

Tacksam för svar.
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
vill oxå veta!!!

Rickard
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Verkar bli bra drag efter KCR box enligt vad KCR själva anser alla fall:
Länk
Finns det verkligen ingen som vet mer om dessa?
Jo
274
Jonne Mek
525tds Touring -93
Testades i teknikensvärld har jag för mig. Det var ett vintertest med värme, framkomlighet och bränsleförbrukning på agendan. Mycket positivt testresultat vill jag minnas. Förbrukning i vinterkylan på 0,6 någonting medans bensinarna ville ha över litern. Sen lär de ju varva, om möjligt, ännu mer än våra tds:er sammtidigt som de har "bottendrag".

Men som sagt det borde finnas personer med lite mer fakta om dessa bilar här på forumet.
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
jag äger en 530d -99a, dvs med gamla *lilla* motorn...

har inte haft några allvarliga problem alls med den trots ca 18k mil. har fått byta en givare till avs undermitt år som ägare.

den e manuell, o lådan funkar bra som fasen , skulle dock valt en med automat om jag haft möjligheten - då BMW,s aut e underbar !

bränsleförbr e klart godkänd, trots 255/35-20 bak drar drog den ca 0,75 blandat. o efter en montering av kcr-box blev det UNDER 0,7! fråga inte mig hur, men jag e nöjd med kraften som tillkom också =)
har kört den på 0,51 ren landsväg, men då med 225/45 -17 o farthållaren i. sträckan var ca 12mil o det gick i ca 90-95km/h..

/danne

GLAD!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.