|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag fixade med oljebytet (ingående oljefilter) idag men jag fattar inte ens varför oljelampan lyser. Hur kan man göra "reset" manuellt utan hjälp av BMWs servicedator. Jag var tvungen att köra hemåt i 6 km från självservice-hallen - När jag kört under tiden - oljelampan lysade och slocknade mellanrum. Vad betyder det? Jag fyllde ca 5 liter... Oljesticket ligger ca 3/4 till Max-nivå. Det är rätt perfekt. Bilen är 118d, (E87), år 2010. Välkommen med tänkbara idéer och tips! :) | |
| Menar du serviceindikatorn för oljeservice eller oljetryckslampan? Vad är det som lyser rött? | |
|
Serviceindikatorn. :) |
|
| Länk | |
|
Skickat ett PM till dig! Ja ska prova imorgon :) Nu hoppas jag att det ska funka då! |
|
|
Hej igen! Jag lyckades med denna problemslösning! Tack :) |
|
|
Oljelampan lyser igen! Vad beror på det? Det lyser när jag körde på motorvägen... :/ |
|
| Felmonterat oljefilter kanske, viktigt att det hamnat rätt kolla det innan du kör mer | |
|
Jag satt det som det ska... men jag får montera om, kolla... Ingen aning vad jag gjorde.. det kändes rätt bra när jag monterat. :/ |
|
|
Jag var tvungen att tömma om igen, och nu är det 1/4 till Max oljestick. Det är samma problem när jag kört - Oljelampan tänder på då och då. Kan nån som svara på det? |
|
|
Det var oljemätarsensor som gick sönder eller lossnat... ligger undersidan, alldeles bredvid skruven till oljetanken. Det kostar 1740 kr hos BMW - Det är så extremt hutlöst pris. Jag kollade på tyska sidan, det kostar ca 200-350 kr Oljemätarsensors storlek är typ som en tändare! Man får kolla oljesticket lite oftare och strunta i oljelampan så länge, och det är ofarligt, enligt BMW-verkstaden. Nu får jag sova gött om nätter och skratta i drömmarna om prislappar där och här. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.