|
|
|
|---|---|
|
Har varit utan Bmw nu sen november 2013 och nu har abstinensen slagit till. Sitter och funderar på 320i-02 M-sport eller 525i-03 M-sport har ägt en 525i-02 förut och trivdes med den, man satt skönt och ombonat. E46 har jag inte ens suttit i och undrar om den är trång för en som väger 100+. Det är svårt men ni kanske kan hjälpa mig ;) Mvh Mathias | |
|
Jag har en polare som väger 130+ som älskar sin E46, så den biten är inte ett stort problem. Jag gillar min E46 och tycker E39 känns lite väl stor. Inte klumpig, den är välbalanserad, men den känns onödigt stor när jag kör en. Jag hade dock definitivt valt en 328 eller 330 om jag ville ha en bensinare. Men det är ju en annan sak. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
| Ja det låter bra det.....får man bara fundera hur man ska göra kan tänka mig att e46 är lite piggare även om varken 320i och 525i inte är några raketer :) | |
|
Jag slår ett slag för e39! Det är ju verkligen två olika bilar så det beror väl på hur man vill åka. Jag tycker personligen att man åker bättre i e39 och att e46 känns lite burkig med mer vägljud etc om man jämför. Men vill man köra lite mer aktivt så är det klart att e46 känns lite sportigare då den är mindre och lättare. Håller helt med Spiidfriik om att det är värt att leta efter en med en större motor, oberoende om man väljer en e46 eller e39. Förbrukningen är i stort sett den samma. Jag har kört e46 325 en del och den är det rätt bra klipp i men fortfarande känns den slöare om man jämför med min 530. Jag har också kört en kompis 525 rätt mycket men den känns lite trög tycker jag. Alla dessa är manuella bilar kanske ska tilläggas. Min bil: Länk |
|
| Ja det lutar mer åt e39 eftersom jag haft en sån tidigare och trivdes med den. Men jag får tacka för åsikterna :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.