AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
808

Sugen på en 320i E46

Hej på er :)

Som rubriken säger så har jag läge på en 320i M-sport 02 men jag undrar hur är sätena, jag är rädd att sätena är för trång. Hade en 120d M-sport och åkte jag långt så kunde man känna en tendens till att domna i benen alltså kanterna vid låren trycker lite.
Har f*n inte suttit i en e46 med sport stolar. Kanske är jag som är lite överviktig kanske ;) Vad tycker ni som kanske väger mer än 100kg?

Mvh Mathias
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Hade en E46:a med sportstolar tidigare och satt mycket bra. Är ca 185lång, vikt ca 88kr. Prova en jag tror att det ska fungera.

sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Är 187 och väger 100+ och satt mycket bra i min E46:a. Pendlade en del(25 mil enkel väg) utan problem.
Borde inte vara några problem.
Ja det låter lovande :) Stolarna är väl lite större än 1:ans ?
Har 1-serie och E90 samma sportstolar? I så fall så kommer du att sitta sämre i en E46:a.
Fick låna en E46 medan min E90 var på service, och, boy-o-boy, så obekväm den kändes i jämförelse med min bil. Sätena är mindre, sidostödet sämre, sittdynan kortare. Och jag är relativt kort, 177 cm och väger 75 kg.

RBiH for life!
Håller inte med Jasko. Jag ägde en e91 med sportstolar förut och när jag bytte till nuvarande e46 med sportstolar blev jag förvånad över att jag sitter minst lika bra i e46an. I e91 kunde man dock sitta närmare golvet.

Tror det är väldigt individuellt hur man sitter, två personer som är lika långa och väger lika mkt kan ha väldigt olika kroppsform.
Jag säger inte emot, Rune. E46 är "mysigare", den är mindre, precis lagom stor och instrumenteringen ska vi inte prata om. E9X är alldeles för avskalad och teutonisk i det avseendet. Men stolarna passar i alla fall min kropp bättre.
Ja just det, i E46 går det att justera sittdynans lutning utan att ryggstödet åker med, i E9X får man pilla mer för att hitta optimal sittställning, men den håller kroppen långt bättre när det börjar svänga.
Å andra sidan så kändes E46 som ett rymdskepp efter E36an, jag glömmer aldrig den känslan när jag körde från bilhandlaren :)

RBiH for life!
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Håller inte heller med riktigt. Har haft både E46, e39 och E90. Bäst satt man i E39:ans sportstolar. Tycker faktiskt att E90 stolen är några millimeter smalare i ryggen än E46ans. Men, Man sitter mycket bra i alla dessa tre stolar. Har begränsad erfarenhet av ettans stolar men gissar att det är minst i storlek.
Tack för alla svar.....är rädd för att 320 säljs innan jag har kunnat bestämt mig.....är så j**la velig :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.