|
|
|
|---|---|
|
Hej på er :) Som rubriken säger så har jag läge på en 320i M-sport 02 men jag undrar hur är sätena, jag är rädd att sätena är för trång. Hade en 120d M-sport och åkte jag långt så kunde man känna en tendens till att domna i benen alltså kanterna vid låren trycker lite. Har f*n inte suttit i en e46 med sport stolar. Kanske är jag som är lite överviktig kanske ;) Vad tycker ni som kanske väger mer än 100kg? Mvh Mathias | |
|
Hade en E46:a med sportstolar tidigare och satt mycket bra. Är ca 185lång, vikt ca 88kr. Prova en jag tror att det ska fungera. |
|
|
Är 187 och väger 100+ och satt mycket bra i min E46:a. Pendlade en del(25 mil enkel väg) utan problem. Borde inte vara några problem. |
|
| Ja det låter lovande :) Stolarna är väl lite större än 1:ans ? | |
|
Har 1-serie och E90 samma sportstolar? I så fall så kommer du att sitta sämre i en E46:a. Fick låna en E46 medan min E90 var på service, och, boy-o-boy, så obekväm den kändes i jämförelse med min bil. Sätena är mindre, sidostödet sämre, sittdynan kortare. Och jag är relativt kort, 177 cm och väger 75 kg. RBiH for life! |
|
|
Håller inte med Jasko. Jag ägde en e91 med sportstolar förut och när jag bytte till nuvarande e46 med sportstolar blev jag förvånad över att jag sitter minst lika bra i e46an. I e91 kunde man dock sitta närmare golvet. Tror det är väldigt individuellt hur man sitter, två personer som är lika långa och väger lika mkt kan ha väldigt olika kroppsform. |
|
|
Jag säger inte emot, Rune. E46 är "mysigare", den är mindre, precis lagom stor och instrumenteringen ska vi inte prata om. E9X är alldeles för avskalad och teutonisk i det avseendet. Men stolarna passar i alla fall min kropp bättre. Ja just det, i E46 går det att justera sittdynans lutning utan att ryggstödet åker med, i E9X får man pilla mer för att hitta optimal sittställning, men den håller kroppen långt bättre när det börjar svänga. Å andra sidan så kändes E46 som ett rymdskepp efter E36an, jag glömmer aldrig den känslan när jag körde från bilhandlaren :) RBiH for life! |
|
| Håller inte heller med riktigt. Har haft både E46, e39 och E90. Bäst satt man i E39:ans sportstolar. Tycker faktiskt att E90 stolen är några millimeter smalare i ryggen än E46ans. Men, Man sitter mycket bra i alla dessa tre stolar. Har begränsad erfarenhet av ettans stolar men gissar att det är minst i storlek. | |
| Tack för alla svar.....är rädd för att 320 säljs innan jag har kunnat bestämt mig.....är så j**la velig :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.