AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.086

Dålig lukt efter start e39

Visa användare
146
ratata
540iA sedan -02
230e xDrive Active Tourer -26
Hello folks!

- Jag har fått ladugårdslukt i bilen efter start och har läst i en del trådar om byte av filter samt klorindusch för att avlägsna mikrobakterier i AC:n. Jag har bytt filtren och rengjort så gott som jag kan men lukten kvarstår och måste därför sitta längre in, i trakten av AC:n tänker jag. Min fråga är innan jag börjar med klorin om de enda luftintagen på e39 är de där pollenfiltren sitter, alltså precis framför vindrutan, eller finns det ytterligare luftintag som AC:n använder sig av? Jag har svårt tänka mig att det skulle vara fler eftersom då försvinner ju vitsen med pollenfilter...men jag måste ju fråga?

___

Jag är inte så här snygg i verkligheten, det är min bil som gör det!
ru
379
runaris
540i sedan-00
523ia-97
Her finns det tips Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Många säger att det fungerar att ta ur kupéfiltren, köra fläkten på låg fart och dimma i Virkon S med en blomspruta el. likn. Finns på Granngården bl.a. Används för desinficering av i första hand bakterier och virus, men ska ha effekt på svamppåväxt med.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Som Anders säger funkar Virkon Finns på apoteket eller Virkon S på granngården, är ett luktfritt "klorin" . Men man bör ta bort luftstosarna mellan kupefilterbehållaren och torpedväggen och dusch in med fläkten på låg hastighet. Funkar utmärkt.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
146
ratata
540iA sedan -02
- Done!

Snusfint. Enkelt. Kanon. Tack för tipsen! :D
Visa användare
146
ratata
540iA sedan -02
(alltså med Virkon S)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.