AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.535

Vindrutetorkarna stannar mitt på rutan. Knas med torkarmotorn på e30in?

Wi
32
Wickzell
E28 524td
E38 740iA
Hallå!
Har sökt lite men inte hittat nåt vettigt om vad som liknar mitt problem!
Saken är den att mina vindrutetorkare stannar mitt på rutan... Slår jag igång dom så går dom först ner sen över rutan som vanligt för att slutligen stanna mitt på igen!
Har plockat lös plåten på torpedväggen för att komma åt torkarmotorn men har kommit fram till att jag är helt lost när det gäller det där, skruva motorer är en sak men el och sånt ska man hålla sig ifrån ;)

Är det någon som har ett tips på vad det kan vara? Torkarmotorn är kanske helt slut?
Ös på med idéer!
Hej,
På en såpass gammal bil föreställer jag mig att man ännu är kvar vid en sorts mekanisk brytare som styrs av den utgående axelns rotation. Hade själv en gång en bil med ett sådant system, men jag minns inte vilket bilmärke.
Om du kan få loss motor plus växel, borde du kunna hitta fram till den eventuella brytaren.

/Lennart
Wi
32
Wickzell
E28 524td
E38 740iA
Ah okej!
Går den där brytaren att byta isåfall?
Hade inte suttit fel ifall det nångång kunde vara ett lite enklare problem!
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Brukar vara kopparbanor med nån typ av släpa som leder ström. När banan tar slut bryts kretsen och torkaren stannar (i botten). Det kan vara smuts, ärg eller en skada på banan som gör att den stannar där.
Men då borde den även stanna i botten kom jag på... Nåt kan ju ha flyttat på sen så nolläget har hamnat mitt på rutan. Ta isär och titta och klura. Eller byt ut den. =)
Kan även vara strul med reläet, men jag tror på motorn.

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
Wi
32
Wickzell
E28 524td
E38 740iA
Jag får helt enkelt plocka lös den och se om jag blir nå klokare!
Får tacka för hjälpen så länge :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.