AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.551

Lista över "piratdelar" som i själva verket är exakt samma som bmw original?

Precis som rubriken lyder, finns det någon site som listar delar som är precis samma del om man köper den pirat som om man köper den utav BMW själva?
Om inte så kan det ju vara en ide för någon kunnig person med mycket tid över att ordna detta :)

Har handlat 2 "piratdelar" till min m3e46, oljenivågivaren samt länkarmar, var halvapriset på både.

Båda delarna var egentligen bmw original, skillnaden var bara den på mina delar så hade man fräst bort det gjutna bmw-märket! (så piratdelarna har ju faktiskt kostat mer att producera).

Bildbevis för oljenivågivaren, länkarmarna glömde jag ta kort på.
Länk
Länk
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
Mkt bra initiativ! Skriv vars delen är inköpt också.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Så där går det ofta till. Gjutmodeller för formning är inte gratis att ta fram, sedan krävs det en hel del formfyllnadssimulering och kunskap om att placera matare och ingjutssystem. Därför är det produkter som är sällsynta som parallell pirattillverkning.
Länkarmar till m3e46.
31122229453 samt 31122229454
Rek. pris hos bmw var 3300kr/st köptes på mister-auto.se för 1750kr/st

Sen var det oljenivågivaren, den som sitter i tråget och tydligen brukar gå sönder inte unik för m3e46 utan sitter på nästan alla bmw modeller i början på 2000talet. Hittar ej något art.nr. på realoem men har för mig bmw skulle ha bortåt 1500 men jag köpte den på schmiedmann för 5-6hundra.

Om någon mer fyller på med delar så försök gärna fylla i med art.nr., finns att hitta på realoem.com , då kan folk med lite tur få syn på denna tråden om dom är duktiga på att googla :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.