|
|
|
|---|---|
|
Glasluckan på bakluckan öppnar av sig själv. Har läst om detta problem i flera inlägg och där verkar det oftast vara knappen som felar. Jag har varit till BMW-verkstad och de konstaterar att det inte är knappen. Jag har själv kontrollerat knappen genom att dra ur elkopplingen bakom panelen där knappen sitter på luckan och det händer ändå. Det händer när jag har startat bilen. Vid några tillfällen har jag fått upp symbolen "gul bil upplyft" Har inga felkoder. Kan inte tänka mig att det är kortslutning i kablar pga slitage. bilen har inte ens gått 3000 mil. Någon som har idéer? eller varit med om liknande symptom? | |
| 3 års reklamationsrätt... | |
|
Jag pratat med en bilmekaniker idag som säger att de flesta fall med detta problem är kabelövergången mellan luckan och "bilen". Är det någon som har erfarenhet om vad som gäller vid reklamation av något som liknar mitt problem? |
|
|
Jag hade både kabelbrott och trasig microbrytare på min E91 2010. Nybilsgarantin hade gått ut, jag fick stå för brytaren, BMW tog kabelbrottet. |
|
|
Problemet är löst. Min lokala märkesverkstad gjorde en felsökning. De hittade något slags glapp i en kopplingsbox som sitter i innertaket där bak. Har kört två veckor nu utan att luckan öppnat en enda gång. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.