|
|
|
|---|---|
|
Tjenna Jag har en 320d xdrive sen 12:a. På senare tid har jag fått problem med att bilen drar skarpt till höger vid inbromsning. Problemet märks när jag legat på motorväg/motorled i "hög" fart och bromsar "halvhårt" (svårt att definiera). Efter att det hänt en gång så märks det inte igen på ett tag. En kollega till mig upplevde något liknande fast hans bil drog åt vänster. Någon som känner igen felet och vet vad det kan bero på?? mvh | |
| Tror att jag har känt samma sak… Hämtade min bil i helgen och det hände mig på motorvägen en gång och har inte hänt sen dess. Jag tänkte att det var extra spårigt just där. | |
| När det hände på min, så var det oket som kärvade lite och beläggen låg på svagt på det hjulet hela tiden. Gick inte tillbaka fullt. | |
| Tack för svaren, jag ska kolla bromsarna i helgen :-) | |
|
Skulle också gissa på bromsarna, men glöm inte att kolla bakre bromsarna för de kan påverka mycket! Det kan även vara en bussning eller led - hur långt har bilen gått? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Hej. Tänkte kolla bromsarna runt om. Bilen har bara gått 3200 km och 99% asfalt. | |
|
Då är det rätt osannolikt att det är en led eller bussning om det inte handlar om rent fabrikationsfel eller om du utsatt bilen för "våld" genom att köra ner i ett stort hål eller liknande. Så jag gissar att det är ett bromsok som kärvar lite. Brukar oftast räcka med att ta loss klossarna och göra rent ordentligt innan man smörjer upp glidytorna för klossarna med lämpligt fett (t ex. ATE:s speciella fett eller Syl-glide). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
320 mil på 2 år?! Då har säkert nåt i bromsarna fastnat. På bilar jag har ibland som rullar lite brukar jag då och då backa fort och sen bromsa för att låta bakbromsarna jobba lite. /G |
|
| :-) fel av mig 3200 mil ska det vara. Men det borde ändå räknas som ganska lite. Nä jag kan inte minnas att jag kört på eller i något. Men jag ska hissa bilen och klämma lite. Jag meddelar vad det är :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.