AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
567

bytat centrallåsmotor. centrallåset flippar e34a

st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
Har bytat motorn i passagerar dörren fram. Såg att den gamle motorn hade 6st kontaktstift medans den nye bara har 3st. Tänkte ja det e väl en förenklad version.
Satte ihop allt.
Men nu när jag låser med centrallåset så låser alla dörrar sig men sen låser de upp sig direkt igen som om ngt vore fel att ett lås ej funkar så brukar hända då.
Men låser jag upp igen och låser sen direkt igen så låser den normalt. låser jag sedan upp och låser igen så åker de upp igen.
Dvs bilen håller sig bara låst varannan låsning.

kan också medela att bilen betedde sig likadant då jag hade centrallåsmotorn helt av. Att den bara gick att låsa varannan gång. Verkar som om bilen ej uppfattar den nye motorn. Kan detta ha med att den baar har tre stift och ej 6? Men hur skull ejag kunna få fel? Annars e de helt identiska.
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hejz

Jag har ett par motorer liggandes som ska fungera. Är ganska säker på att det är 6 stift. Om du är intresserad kan du få köpa nästan gratis, klart man hjälper en BMW vän i nöden (de ligger ändå bara och skräpar. Dra ett mail om du är intresserad (jag bor i Sthlm)

Mvh / Wallace
Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
Hej.

Ditt problem är nog bagageluckan... så är det på min bil i alla fall. Är den inte låst så beter sig min bil exakt så som du förklarar.

Testa att låsa bara barageluckan och lås sedan dörrarna...
Jag utvecklar...helt riktigt med bagageluckan men problemet kommer av att låsmotorn/solenoiden i bagageluckan kan behöva jysteras. Muttrarna sitter i en skåra så den går att skjuta framåt/bakåt så den verkligen registrerar olåst/låst (enkelt å fixa)
Då uppstår fenomenet att låset hoppar upp igen efter att man har låst...eller så eren helt enkelt paj...
men värt å kolla.
su
174
super-dan
116i - 06
Jag har iochförsig en E30, men har samma problem på min (ibland). Jag har kommit fram till att det har med mitt dörrlås att göra. Det sitter tydligen en kula i som går i ett spår vid själva låscylindern. När det där börjar glappa får c-låset spel. Men det är nog som sagt lite E30 relaterat...
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
lite uppföljning i ämnet. min gamle motor som ej är helt trasig utan fungerar bara ibland satte jag i idag igen. Och då funkar allt exakt som det skall.
Alltså behövs de där tre stiften som ej finns på den nya motorn. Skall till bmw på måndag och höra med dem om jag fått fel motor.
Om ej bmw kan fixa fram rätt motor mailar jag dig wallance.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.