|
|
|
|---|---|
|
Blev en uppsättning nya rims beställda till E93an Ispiri ISR10 8.5x19 et35 10x19 et32 borde bli rätt fullt :) Länk | |
|
Blir säkert riktigt snyggt på den bilen! Tror inte det blir problem med utrymmet, om bilen inte är sänkt för mycket. Jag har samma storlek fram, men 9,5*19 bak med 275:or, och det är inga problem, trots något sänkt bil.Länk BMW CS #5206 |
|
| Christer:snyggt stuk på din bil,hade 9.5*19 et40 på dom gamla fälgarna med spacer på 12mm så et 28 funka fint 10" et 32 blir 2.35mm mer ut än dom gamla så det ska funka har dynamic chassi men skulle haft M fjädrar istället../M | |
|
Lägg gärna ut några bilder, när de sitter på. BMW CS #5206 |
|
|
Såg riktigt snygga ut! ------- //Lövet |
|
|
Tror tyvärr det kommer ta i skärmkanterna bak om du inte valsar. På lci e9x gäller maximalt et35 på 19", men då på 9,5" bredd och 265 30 19. Jag har nya fälgar liggandes som ska på snart, dessa är 19x9,5" bak med et30. Har dock lämnat bort dom och tagit ner dom till et34, och kommer köra 255 30 19 bak för att slippa skrap. Ispiri fälgarna är riktigt snygga :) håller tummarna för att de ska lira för dig! |
|
| Ja tror oxå att det blir nära men är inte direkt orolig..:) genom att det är en cab så behöver man inte bry sig om att skjutsa nån bak så det löser sig nog.//M | |
| Exakt, du slipper ju barnvagnen och matkassarna i bagaget som en annan... ;) | |
|
RiBBaN tänkte på att du svarvat om et:t jag har kört med 9.5x19 ET40 265/30/19 och en spacer på 12mm per sida=ET28 utan problem med skrap varken på min gamla E90 M-sport eller cabben tror inte att du får problem med ET 30.. Länk Länk /M |
|
| ET 28 är inga problem på icke facelift. Lci är totalt 16mm bredare i bakvagnen. Dvs ET28 på en äldre e9x är som att köra ET20 på facelift.. | |
| Nu såg jag att jag formulerat mig konstigt. Min et30 fälg på min lci är som att köra en et22 fälg på en icke faceliftad bil.. :) | |
| Fick just mess från fälgfirman dom hade slut på 10" så det blir 9.5" et 33 istället blir nog bra :) du menar att LCI hjulhubben sitter 8mm mer ut mot pre LCI per sida? körde ett kort tag i höstas med hjulen från 08an å tyckte då inte hjulen va mer ut på cabben med samma spacer | |
| Exakt som du skriver är det. Totalt 16mm bredare på lci. Med et33 samt 9,5" kan du nog vara lugn då :) | |
| Nu har fälgarna landat å däck på väg, blev Falken FK453 i 235 å 265 | |
| Så här blev det..Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.