|
|
|
|---|---|
|
Tja har just skaffat en Bmw 525i 24v -92 och det är så att det inte går att justera värmen på den... händer ingenting när man vrider på reglagen.. När jag köpte den så sa en polare till mig som jobbart på bmw att det nog var vatten ventilen byte den men det blev ingen skillnad... Så nu kommer det värme hela tiden så jag vet ju inte ens om AC fungerar... På bmw ville dom att jag skulle lämna in den dom trodde att det var någon magnet ventil som kunde kärva.... Kan det stämma och isåfall var sitter den eller dom... Någon som har haft liknade problem... skulle vara hemskt tacksam om någon kunde hjälpa mig få till det... Morgan Kristensson Kristensson@compaqnet.se | |
slapri |
Ja har samma fel på min bmw. Jag frågade vid BMw service och dom sa att dom tror att felet finns på vatten ventilen. De sa också att ett stort problem är på megnetventilerna. Jag vet inte var dom sitter men jag skulle gissa att de är placerade under vattenventilerna. Eller bredvid någonstans. |
|
Ofta är det värmeventilerna som spökar men inte alltid! jag har samma problem med full värme på vänstersidan oavsett hur jag gör och jag har flong nya värmeventiler. Nästa steg i felsökningen är att kika över "kontrollpanelen" där du ställer värmen för att se om den kan spöka på något vis. Det finns oxå ett "svärd" som tydligen kan spöka men jag är lite osäker om det blir sådana här symptom då? Mektips om värmeventiler hittar du på 2 ställen Länk Länk HIttar du eller någon annan en lösning så tveka inte att dela med er av era erfarenheter. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Jo jag har hört något snack om magnetventilerna som kan spöka för jag prövade ju som sagt att byta vattenventilerna och det blev ingen skillnad så att jag byte tillbaka till gammla... har hört att det kanske skulle kunna vara att det är en givar som känner hur varmt det är i bilen som kan ha pajat så att det tror att det är kallt i bilen därför skickar den på värme... Jag har ju lite kyla på passagerar sidan men värme på förarsidan och om jag stänger intagen för värmen så blir det varmt där det blåste kallt... något så skumt.... /Mannen som svettas ihjäl men har man inte AC så har man KD "Korsdrag" Morgan Kristensson Kristensson@compaqnet.se |
|
| Har samma fel, trodde först det var gummimembranen i värmeventilen, kan vara de också då de var mycket dåliga, men det hjälpte inte, tänkte beställa från skroten ny, men vi kolla spänningen och det kommer inte tillräckligt med spänning till ventilerna, för koppla vi inte dem på 12v själv så funka de, det är spänningsfall någonstans i bilen, vet inte var än! måste söka... | |
|
...SYND! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.