|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det är någon som kör runt med RFT däck bara på bakdäcken? Jag måste köpa nya sommardäck fram och funderar på att skippa RFT varianten och köpa vanliga.....eller är det så att man skulle få konstiga vägegenskaper med bara RFT på ena hjulaxeln? Eller är det så att nya RFT däck inte alls är så bångstyrigt spårkänsliga längre att man behöver vara rädda för dem? | |
| Jag har så på mina sommarhjul och märker ingen skillnad mot när jag hade RFT på alla. | |
|
Du märker inte någon skillnad i ljudnivå eller spårkänslighet? RFT däcken är jag ju inte alls så imponerad av på den fronten... Ingen skillnad om du kör lite fortare i någon kurva? Är ju lite rätt att framvagnen ska kännas svampig i kurvorna men man ska väl kanske köpa däck med rätt belastningsindex... |
|
| Olagligt, det är troligen största problemet. | |
| Hänvisa gärna till var i lagboken det står att det är olagligt. | |
|
Jo den går lite tystare med vanliga däck tycker jag men jag körde så kort tid med enbart RFT på sommarhjulen. Jag kommer att köra på vanliga däck runt om så snart RFT däcken har slitits ut. Varför skulle det vara olagligt? Så länge man har rätt dimension och klassning så är det inte något problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.