AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
10.758

Tjänstebil - BMW, Lexus eller Mercedes?

Sida 2 av 2
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
En ev fördel med lexusen är att den har automatlåda vilket jag kan tänka mig är svårt att få till de andra inom budget.

//RX400h -08
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Ser nu att det till och med går att få en E-klass Fleet edition för 7.5 basbelopp.
Galet bra erbjudande!
Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hörde någonstans att fleet edition krävde att man köpte ett visst antal bilar till samma bolag. Någon som vet vad som gäller med den saken?

-------
//Lövet
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Var ute och provade BMW 320d steptronic samt Lexus IS300h Comfort i fredags.. Lexusen är fin och rullar mjukt, men känns kraftlös om man inte växlar manuellt eller kör lådan i sportläge. Säkert en vanesak, men det märks. CVTn är lite som gamla 320d (150) med vridmomentsomvandlare.. Det funkar, men inte så distinkt. En "jag ÅKER bil" mot BMWns "Jag KÖR bil".

Hoppade sen in i en 320d touring och helt plötsligt stämmer allt. Känsla och kommunikation samt rapphet på gas är HELT annorlunda. Chassie och exakhet i styrningen är bra, däcken mycket bättre än gamla RFT, Bromsar och styrning imellan bilarna är ungefär lika, med BMWn i sport mode och Lexusen likaså.. Men rappheten i motorsvar är klart till BMWns fördel. Komfort helt klart till Lexusens fördel. BMWn känns lite nervös på ojämnt underlag och grov motorväg, medan lexusen flyter ovanpå.

Kostnadsmässigt får man mycket på Lexusen för 330´ i deras business edition, men jag får liiiite med i BMWn med business advantage. Båda har automat, men BMWn låter mig få in aktiv farthållare, då Lexus enbart kan bjuda på metalliklack.

Har Mercan kvar, kan bli under dagen.

//Anders

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.