|
|
|
|---|---|
|
God morgon! Liten historia kort, köpte en E39 530D i söndags. Som vanligt med dessa har jag ljudproblemet med 16.9 navi?! Sökt lite och läst diverse förslag om (löda om blecket, klippa mutekablen den vit/bruna 4 osv) Började pilla lite igår kväll (sent).. Och hittade en såkallad "tjuv/felskarvning" på min vit/bruna kabel, sladden som går på är helsvart och misstänkt en jord? Denna går alltså INTE i det kablaget utan kommer från gpsen misstänker jag, kan ha fel!! IAF när jag började pilla med den började gpsen få ett eget liv (misstänkte svagt att den kommer väl sluta och INTE dra ut mitt batteri...) Den jäveln.. Tog bort sladden och vipps, ja hade ljud!! :-D men nu en död BMW.. Jorden "ligger lös nu" Hoppas jag varit tydlig nog??? Mina frågor är liknande "vad är det för jord?" "Vart kan ja jorda den, utan att den drar ur mitt batteri??" Ljudet funkar ju men när ja tog bort den så drar den ur batteriet:( Är oerhört tacksam för svar och den hjälp ja kan få!! Med vänlig hälsning, Kristoffer Lundgren 96% enligt läkarn... | |
|
Ingen som har en ide? 96% enligt läkarn... |
|
|
Löste problemet provisoriskt, lossade det ena kontaktstycket av de två så gpsen slocknade. Har batteri på morgonen:) Det "tråkiga" är att ja inte har samma text/färg som med gpsen inkopplad och att det inte lyser BMW när ja öppnar dörren... Men ja har fungerande ljud och en bil som startat vilket är det relevanta. MEN om någon har en aning om vad det kan vara för sladd och hur ja kan koppla på den utan att gpsen drar ström i "sleepmode"! 96% enligt läkarn... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.