|
|
|
|---|---|
|
Hej! Håller på och funderar på att byta bil och är ute efter nåt med 4-hjulsdrift och samtidigt nån lite mer "rolig" bil :) Jag har fastnat för en 330xi - i trafik september 02 som gått 16500 mil. Har inte tidigare haft BMW så jag tänkte passa på och hämta lite synpunkter här. Vad är det jag ska kolla speciellt ? Kända fel osv? Bra bil? Har googlat runt och har bland annat förstått att att bränslepumpen fram till våren 02 var nåt fabriksfel. | |
|
Om det var fabriksfel på bränslepumpen känns det väl som att den borde varit åtgärdad vid det här laget så den behöver du nog inte oroa dig för. e46orna rostar både här och där så kontrollera noga. Fyrhjulsdriften har jag inga egna erfarenheter av men vad jag har hört så ska det va ett relativt problemfritt system. Läs igenom beg.guiden som du hittar till vänster här så får du lite mer kött på benen. Lycka till! |
|
|
Har haft några xi, med följande fel: Brusten bakfjäder, byte Kärvande bakrutetorkare, rengöring eller byte. Rost i dörrar, bagagelucka och bakre hjulhus, omlackning Fördröjning av drivning vid kall automatlåda, finns tydligen en mjukvara tillgänglig som löste problemet. Tändspolar BREMI, byte till nya BOSCH Själva 4WD har fungerat klanderfritt, så det mesta är övriga typfel på E46. |
|
|
Främre drivknutsdamasker är vanligt fel.. Vibrationer i drivlinan är inte helt ovanligt.. men finns inget direkt tips på vad som orsakar det. har eller har haft det själv vilket uppkommit efter minst en timmes körning. kan va allt från obalans i hjulen till stödlager eller drivknutar mm. bortsett från det o dom vanliga felen som e46an har så är det en trevlig bil speciellt på vintern Bakvagnen är ju samma som bakhjulsdrivna. det som skiljer är framvagnen och att motorn rymmer 6,2 liter olja istället för 6,5 liter på en icke Xi. Mvh Christer Burell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.