|
|
|
|---|---|
|
Trodde problemet var begränsat till min E36 med M52-motor men nu startade inte morsans E91. Provade att bogsera igång den en längre sträcka men det gick inte. Lämnade in på BMW-verkstad och de kollade först att kamkedjan inte kuggat över, sedan bogserade de igång skiten. När vi skulle hämta nu ikväll så startade den inte (igen). Otroligt irriterande! När jag talade med verkstaden om min E36 sa de att jag hade fel (dvs inte från dem) olja. Men nu när morsans bil har samma fel så kan de inte klaga på det för den är servad där hela tiden.. Så vad är det som gör att ventilerna inte stänger helt? Kärvar de i styrningarna? Är det för mkt olja i lyftaren så den ligger emot kamaxeln hela tiden? Förra gången min E36 jävlades fick vi dra den nästan 2km med motorn snurrande på 3-4000rpm hela tiden och ändå gick den j-a ruppligt när den väl tände. Borde ju ha byggt upp tillräckligt oljetryck eller tömt lyftarna då tycker jag.. Är detta ett vanligt BMW-fel? Har läst att Volvo kan ha samma problem men hur är det med Audi och VW? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.