|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som rubriken lyder, min multifunktionsratt fungerar inte. Inga knappar på ratten fungerar, även lyset på knapparna är släckta. Kan det vara möjligtvis någon säkring som har gått av? Jag har googlat och kollat på säkrings symbolerna, men det står ingen förklaring på dessa symbol. Vet ni vilken symbol det gäller för just multifunktionsratten? | |
|
Låter som en koppling i ratten, eller rattnavet för att vara exakt. Jag hade samma problem i min E46 en gång i tiden. RBiH for life! |
|
| Jag är helt kass på detta men vad innebär ditt svar måste jag lossa hela ratten? | |
| Ta av airbag och ratt. Där bak ser du 2 stycken kopplingar. Kanske den ena lossnat lite. | |
|
Aj då, kommer bara förstöra bilen ännu mer. Du tror inte att det är enbart en säkring eller? |
|
|
Ingen aning, men annars gå över dina säkringar och se om någon är sönder först. |
|
|
Då jag ogillar att leka med pyrotekniska grejer (airbags, bland annat) så lät jag BMW ta hand om reparationen. Eller så struntar du i det helt enkelt, det viktiga är att farthållaren sitter på en egen spak på E90, vilket det inte gjorde på E46. RBiH for life! |
|
|
Hej igen, Vet ni vilken av dessa symboler som gäller för problemet jag har med multifunktionsratten? Sedan undrar jag varför på vissa symbol är det flera siffror. Jag antar att siffrorna avser platserna, men menar dom att en funktion har en säkring på flera olika ställen? |
|
| Kolla säkring 59. | |
| Oj glömde länka på förra posten, Länk | |
| Ratt ikonen är inte tydlig nog lr? :P | |
|
Haha lite uppenbar var den, men vill vara säker. Men sen står det två olika platser där , F-tar har iof nämnt att plats 59 gäller. Men varför står det två olika platser? Ursäkta att jag är jobbig men är verkligen kass på detta, verkligen kass! |
|
| Handsfacket eller bagaget om de va det du mena, | |
| Säkringerna sitter i handfacket, men förster ej varför det till ex står 45, 59 vid symbolen ratten | |
| Säkringsnummer. Kolla båda bara. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.