|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| bmw-slangen: Tänk på att systemet inte är trycksatt utan lock så man måste var uppmärksam på värmen eftersom bilen kokar direkt vid 100C och ger ångbildning och man kör det minsta för länge. M30 är ingen lågfriktionsmotor direkt utan ger massiva mängder värme snabbt. | |
|
Jag har luftat ungerfär likadant: 1. Fyll på kylarvätska med öppen luftskruv 2. Stäng luftskruven när kylarvätskan börjar rinna ut genom den 3. Varmkör motorn 4. Öppna luftskruven och stäng den när det slutar komma luft 5. Klart 6. Efter att ha kört ett tag kolla om det kommer mer luft ur luftningsskruven (vilket det sällan gör) Per L |
|
|
tjenna! jag har bytt vattenpump nu och allt blev bra! men nu kan bilen bete sig lite lustigt! han får in luft i system lite sisådär på något viss.. så jag måste lufta honom lite lätt med luft nippeln ibland och efter det så går han exakt som han ska. Vet någon vad problemet kan vara? ps. åkte 8 mil med bilen efter den var fixad så det funkar som det ska med andra ord. |
|
|
tjenna! jag har bytt vattenpump nu och allt blev bra! men nu kan bilen bete sig lite lustigt! han får in luft i system lite sisådär på något viss.. så jag måste lufta honom lite lätt med luft nippeln ibland och efter det så går han exakt som han ska. Vet någon vad problemet kan vara? ps. åkte 8 mil med bilen efter den var fixad så det funkar som det ska med andra ord. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.