|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag avvaktar fortfarande på bättre utbud, hoppas det kommer ut fler under april.. Den gröna i GBG såldes lite dyrt tycker jag, 112 tkr enligt säljaren hmm |
|
Lasse Karlsson |
Knockout! du tycker 112 papp är lite väl mycket!? Det har inte slagit dig att bilen säkert är värd detta, eller kanske ännu mer!? Har skrivit det förr, och gör det igen: Varför stirra sig så blind på bara priset, vad det gäller dessa bilar?! Man får vad man pröjsar för! Hittar man en fin välhållen M5 E39, så betala då hellre en sudd extra, istället för att köpa skit för pengar som man själv tycker är "bra" Detta är i dagsläget "gamla" prestandabilar som i många fall haft en "tuff" bakgrund + också ofta blivit rent misshandlade, vad avser dålig service, buskörning osv osv! Köper man ett "lik" för som man själv tycker för fina "småpengar" så har man med största säkerhet, en ganska fet nota, med reparationer och slitagedelsbyten att räkna med! Nej! Hitta nått bra, kolla upp bilen noga, och är man nöjd med skick, bakgrund osv, så betalar man lite extra, och sen har man massor med härliga och förhoppningsvis problemfria mil framför sig! En M5 E39 typ årsmodell 02, är ingen "vanlig" bil i personbilsparken! HA DET! modolasse |
|
Lasse Karlsson: jag förstår att du menar väl och ge råd, men det är ju Knockout som ska köpa bilen och då måste det ju få kännas rätt för honom? Pris är f.ö. omöjligt att säga mycket om. Själv, personligen, jag: tror inte 112 är mycket om bilen är fin: om den inte har gått så långt, servats bra och man märker att den är fint skött. Om bilen säljs för 112 så är det rätt pris. Den hade väl rätt speciell kombination av färger? Caramel heritage och Oxfordgrön - en kombination som jag tror "rätt" köpare är beredd att betala lite extra för. Den Imola-röda med rött läder jag kikade på i somras var en 99:a i väldigt bra skick. Alcantara innertak, gott om utrustning (men ej facelift) typ taklucka, navi, telefon etc. Väldigt gott skick - tyst vanos, absolut inget trasigt eller smutsigt, tvärtom proper bil med originalfälgarna. Kring 15000 mil har jag för mig. De ville släppa den för 105 har jag för mig. Hmmm. svårt det där. Det viktiga är att det känns rätt för en själv, det brukar kännas i maggropen. Och alla är vi olika; själv är jag ju sån att jag gillar bilar som behöver kärlek (speciellt lack), för jag har vänner som lackar och kan genom att göra en massa jobb själv få det billigare, medan andra skulle backa direkt och säga att det är 40 000 för en hellackering. |
|
|
Jag tycker att XFC923 är ett bättre köp, 110 tkr. Länk Men hur kollar man på en bil 140 mil bort, kan då lika gärna köpa från Tyskland eller övriga Europa.. Sugen på denna: Länk Tänkte buda 17.000 euro. CA 160 tkr Är det någon skillnad att importera från Tyskland jämfört med Holland? |
|
|
Knockout: nej, det ska inte vara någon skillnad mellan EU-länder. När jag köpt bil ifrån Tyskland har jag bara kört hem dem och besiktigat dem. Man får skicka in originalhandlingarna (briefet) till Transportstyrelsen för att få svenska skyltar. Däremot har Holland en lägre införselmoms ifrån utomeuropeiska länder, t ex USA. I Sverige fungerade det innan årsskiftet så att import utifrån EU blev 25% moms + 12% tull. Holland är mycket billigare, typ 19% moms och ingen tull tror jag. Därför väljer många att ta in sina bilar från USA till Holland och sedan hämta hem dem till Sverige. Men kolla för säkerhets skull med Tullverket |
|
|
XFC, det var den jag nämnde som jag skulle få köpa för 95 lakan förra våren. Blev inget långvarigt ägande. Men det förefaller vara en bil i bra skick. Vad jag kan se på utdragen jag fick från serviceboken så var där dock en ganska stor lucka på slutet (ca 4000 mil). Tror den var hemservad den tiden. Men det kan ju funka ändå. Man får göra en egen bedömning. Jag är nog som Lasse-SL, kan ta lite småfix och gärna lack. Bara priset är rätt så tar jag nästan vad som helst som är inom räddning till en rimlig arbetsinsats. Men vill/kan man inte fixa och dona eller byta saker får man ju kolla efter bilar med mindre mil och klockren historik och då blir det högre prisklass. Just nu verkar det inte finnas några bra köp efter att den gröna/caramel blev såld. Bara nedbruksade exemplar till helt fel priser. M5 E39 i Sverige Länk |
|
| Hd91: var du och kikade på xfc? Mkt nyfiken.. | |
|
RiBBaN_: Nej, jag fick bara bilder och utdrag ur serviceboken. Lulenissen hann före innan jag han göra slag i saken, men 95k och då 12500 mil var inget att tveka på. Nu verkar den ha varit brukad på vintern vilket är mindre bra, men kanske skonsammare däruppe. Den har en ganska ovanlig Individualspec med valnötspaneler kombinerat med M-textur. M5 E39 i Sverige Länk |
|
Lasse Karlsson |
Lasse-500SL! Självklart är det så! Det måste ju kännas rätt o bra för alla och envar, vid ett bilköp, men min känsla är att aldeles för många, stirrar sig blinda på priset, och ser inte "helheten" vad avser köp av en sån här typ av bil! Jag skulle lätt lägga typ 30-40 tusen extra för ett fint ex, som jag verkligen ville ha! Det skulle jag få tillbaka flera ggr om, jämtemot att köpa ett "lik" för kaffepengar, det är jag helt övertygad om! Var ett tag sen som jag hade M5 E39, men tror inte det finns många riktigt fina ex, med lagom mil, rätt årsmodell osv osv. Men det är ju min åsikt, och återigen: man ska ju inte köpa nått som inte känns bra! HA DET! modolasse |
|
Här där många M5 ägare verkar läsa, skulle vilja köpa en M5 E39 med andra headers typ supersprint, och gärna lite annat godis med. Nån som vet av en? |
|
|
Här kommer en riktigt billig e39 M5! (Länk Man brukar ju få vad man betalar för, men ändå... It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
Länk It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
Länk /Martin |
|
|
Ser välvårdad ut på bilderna, dock snart 7 år gamla bilder. RXN 609 Hur ser bilen ut idag, hmm.. 10 ägare. Gillar färgen och svart skinn Skulle vart intressant för mig om priset är lägre.. 130 tkr tycker jag inte att den är värd. |
|
| Seriöst att köra med 7 år gamla bilder :) Otroligt oseriös annons i den bemärkelsen.. | |
|
RiBBaN: Ha, det uppmärksammade jag inte. Känns verkligen tveksamt. Kanske är bilderna från förra ägarens annons...för ca 5000 mil sedan... |
|
|
Konstig säljare.. Hör varken av sig på mail eller mobil.. |
|
|
Nu ligger det iaf uppe en film i annonsen när han kallvarvar den lite. På filmen förevisas ett par otroligt skitiga och sotiga avgaspipor. Otroligt säljande! Kände jag blev mer sugen nu ;) Förlåt mig, men var bara tvungen. Bilen kan ju vara ett toppexemplar? Men jag är lite tveksam.. |
|
| Jag har en kompis som kanske vill sälja sin svensksålda -00 med 5700 mil på mätaren... | |
| Mycket intresserad! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.