AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
21.186

Sugen på en BMW e39, M5

Sida 2 av 4
ja
176
janne dubbel
530d -08 735 ial -01 ford 32a roadster
kanske är en kanonbil om man gillar oxfordgrön. -20 -30k

Det är rätt låga mil och bara tre ägare, så jag tycker priset är okej om bilen är i gott skick.

Tycker själv det är jobbigt med M5:or som haft typ 30 ägare (eller väldigt många). Vet att en del inte tycker det spelar ngn roll (och det är sant att det är skicket som är viktigast), men undrar hur bilen skötts om varje ägare bara haft den i två månader? Nada, misstänker jag.

Synd att annonsören inte fattat att använda annonsmediet - är ju självklart att lägga ut några bra bilder, inte bara en och absolut inte ingen. Regnummer är inget måste tycker jag, men några bilder och ett telefonnummer är minimum tycker jag personligen, annars skulle jag nog bli rätt irriterad som spekulant och INTE höra av mig pga detta. Men alla tänker vi olika.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
RFN heter den. Tre ägare är nog bara i Sverige, 4 brukare får jag det till (om det var 1 tysk ägare).

Diskuterades på M5-forumet när den var till salu förra året på 9500 mil och annonserad för samma pris som nu, fast då var det hos en handlare i Gbg.
En tidigare ägare försökte få ut 175tkr resp. 149tkr för den förra våren men bytte sedan in den hos handlaren.

Länk

M5 E39 i Sverige Länk
thekinglives
Varför slår ingen till på den gröna utan bilder? har jag missat ngt med den bilen?

En grön med caramel skinnet......tycker det verkar asläckert.

Är den bara sommarkörd dessutom så.....
Kn
15
Knockout
BMW 530,e39
Avvaktar att foto skickas från säljaren, men tycker spontant att priset är högt för en -99 trots låga mil samt få ägare..

Jag hoppas på bättre utbud i början av april..

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Låga mil och få ägare för en riktigt entusiast bil för 119tkr är bra pris tycker jag.Hellre en bil med fullhistorik och väl omhändertagen en billigare sönder körda..Visst känns inte det rätt då är det bara att skippa det men ha inte bråttom kommer säkert in flera fina exemplar inom kort det är sommar snart hoppas jag!
mvh
Jag tycker också 119 är bra om bilen är entusiastskött, och det är en fin bil man vill ha.

Men priset avgörs ju som alltid av vad köparen är villig att betala, och om det inte känns rätt så dyker det upp fler bilar i vår. Många av de billigare bilarna brukar dock vara slitna / trasiga / smutsiga inredningar.

Är det någon som har några bilder på denna "hemliga" bil, helt utan bilder?? (jag fattar inte hur någon ska kunna slå till på en bil som det inte ens finns bilder på? Helt otroligt... dessutom står det att man ska börja med telefonkontakt, men inget telefonnummer finns i annonsen...) Grön med Caramel är klass, men det är ju en smaksak. Själv fastnade jag för en Carbon med rött/svart skinn.
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Den gröna tror jag att jag vart och kollat på för ett par år sen. Ung kille som hade den då, tror den gick i Västerås. Den var riktigt fin då men hade några issues som killen och hans farsa vägrade pruta på. Bla gått över tiden för en inspektion II.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Stämmer, den gick i Västerås innan den hamnade på Bilcity Superbike.
Den annonsen, bilder på bilen och äldre info finns i tråden jag länkade förut. Behövs dock användarnamn för att se allt, men det är ju enkelt ordnat. För den som bara är måttligt intresserad finns det gästinloggning: AP-gäst-2014, lösenord "guest". Då kan ni se bilderna. Men skriv inga inlägg i detta namn :)

M5 E39 i Sverige Länk
Hej, har mejlat ägaren men inget svar. ......håller med att annonsen suger,är kanske bara för att skapa lite mystik och att det skulle vara ett fynd! !!!

Låter ju som bilen är riktigt fin när man läser inläggen här så får väll se om det blir något svar.

Hans.
r1
195
r1tobbe
325(kompressor) coupe e36
328 touring e36
m3 limo e36
e36 touring 316
Yamaha r1
+ massa andra
vad bilder säger o annons ska man ta med klackspark,

när du står på plats o kollar den då ser du sanningen,

jag menar ha inte för höga förväntningar bara

r1
195
r1tobbe
325(kompressor) coupe e36
328 touring e36
m3 limo e36
e36 touring 316
Yamaha r1
+ massa andra
vad bilder säger o annons ska man ta med klackspark,

när du står på plats o kollar den då ser du sanningen,

jag menar ha inte för höga förväntningar bara

Ja, särskilt som det inte ens finns någon bild som kan säga något, eller hur?

Spex. Man undrar ju om det är 'allo 'allo, 'emliga armén som ska sälja bil? Annars tycker jag faktiskt färgkombon är snygg. Inte så vanlig.
Kn
15
Knockout
BMW 530,e39
Foto inkommit från säljaren på RFN526, tycker bilen ser fräsch ut på bilderna,
kombinationen är också schyst..

Gillar inte ratten och priset :)

Skall prata med säljaren om det går att göra något med priset, eventuellt titt till helgen..

Det sitter väl M-ratten i den, den som finns i två olika tjocklekar?

Om den är tillverkad från 9903 (tror jag det är - eller var det från 9809 som tvåstegs airbag infördes?), så kan du enkelt byta till en sportratt (faceliftratt).

Tycker själv att M-ratten är snyggare, och är det den tjocka varianten så är den lika skön som facelift. Men det är ju en smaksak.
thekinglives
Förstår ännu mindre att den inte är såld nu:)

Skulle vara för den breda innerbackspegeln;)

Är den i bra skick är ju 119kkr rena fyndet eller?
Kn
15
Knockout
BMW 530,e39
Talat med säljaren, RFN
Vart ägare sen augusti 2013.

109 tkr, lägsta pris.

Finns ett par repor, en mindre bukla.
Fälgarna är kantstötta.
Koppling nyligen bytat.
Skall besiktas i juni.
Skatt precis betald.
Inspektion 2 nyligen utförd.
Bromsar och däck i bra skick.

Inga problem med LMM, vanos eller kamaxelgivare.

Min känsla är att det är för dyrt. Eller jag är inte sugen att betala så mkt för en -99.

För 110-130 borde jag kanske få tag på en -01,

Vad tycker ni?

Ett tips: skriv inga belopp här. Även om folk generellt är schyssta, så finns tyvärr en del skallar som utnyttjar det för egen skull eller som bara tycker det är kul att jävlas med andra.

Och ett råd från hjärtat: skit i vad andra tycker. Det är okej att fråga vad andra tycker, men skit helst i vad du får för svar. Det viktiga är vad DU tycker, inte någon random besserwisser som ändå inte tänkt/vill/har råd att köpa bilen.

Tycker du att det är för dyrt, så tycker du det. Tycker du det är okej, såmtycker du det. Det är okej oavsett.

En sak kan jag säga: du blir inte lurad i varje fall, så högt är inte priset.

Och en annan sak: du kanske förlorar några tusen på en sådan här affär, men det är normalt. Huvudsaken är att det känns rätt för DIG - skit i vad andra tycker, lita inte på vad andra säger. :)
Hoppas jag inte lät för burdus. :) Lyssna gärna på oss andra här på AP, men lita på dina egna instinkter tycker jag - låt ingen "säga åt dig" vad du ska köpa.

Om någon svarar: JA, KÖP FÖR FAN - DET ÄR BILLIGT, VAD VÄNTAR DU PÅ?!?

... så låt det inte påverka dig mycket - om det inte är så att den som ger dig rådet verkligen känner bilen. (vilket han förmodligen inte gör)

Om bilen är fin (vilket en hel del talar för - som t ex bara tre ägare och 11000 mil : själv har jag svårt för bilar som haft 25 ägare), så tycker jag personligen 109 är rimligt pris för en så fantastisk bil som M5 är.

Du kan då lägga 10 000 på att facelifta strålkastarna om du vill, och kring 4000 för en 16:9-skärm med navi. Eller 4-5000 på en ny sportratt om du vill. (själva ratten kan man hitta för 1000 kr på en skrot, men airbagen säljer inte skroten. Kan dock hittas på ebay för ca 4000 ink airbag och helt nyklädd.

Som jämförelse finns denna på Blocket just nu för 89:
Länk

Den är säkert fin, men den har dubbelt så många mil, och vad har hänt med mittkonsollen? Svårt att se på bilderna, men det ser alldeles repigt ut?

99:orna hade kvalitetsproblem med vanos som förde en massa oväsen. Jag tycker du ska kolla att de är bytta, eller att vanos inte rasslar. Logga in på www.m5portal.com så hittar du en detaljerad modellbeskrivning, där det står exakt vilket år/månad som korrigeringar gjordes. Om jag inte minns fel så gjordes 99/11 korrigering med bättre vanos och 00/03 tätare kolvringar (mindre oljeförbrukning). 12/00 kom en ny vanoskontruktion med en magnetventil som håller kvar olja (för att undvika rassel vid start). Men som sagt: läs mer på m5portal.com.
TS: Hur gick det för dig?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.