|
|
|
|---|---|
|
Ngt har ligger löst innanför dörrsidan.. hur får jag av den? Utan att riva sönder halva bilen=) Länk Söker Hardtop !! | |
|
1. Först tar du av kåpan på fönsterveven om du inte har elhiss vil säga. Sedan lossar du torx-skruven som sitter där och tar loss veven. Efter detta bänder du bort kåpan till dörröppningshandtaget. 2. När detta konststycke är avklarat lossar du på den lilla plastbit som sitter på det stora handtaget. Är det förarförren vi pratar om så bänder du loss spaken till elspåeglarna och lossar kontakten. 3. Sen skruvar du ur den skruv som sitter innanför och sen de två som är placerade under handtaget. 4. När allt detta är gjort så kommer man till clipsen. Sitter ett antal clips längs med kanten av hela dörrsidan. Jag brukar ta en större el-mejsel och försiktigt bända vid varje clips till det lossnar. De brukar hålla. När du sen fått loss alla clips så skruvar du av plastpinnen till låset och drar hela dörrsidan uppåt tills den lossnar. KLART! Det svåra är att få tillbaka skiten men det går till slut. Hoppas det går bra och att jag inte har glömt något. |
|
|
Okej, jag testar imorrn !..Vet du om man kan byta låset från vänsterdörren...till det som sitter i höger ? Länk Söker Hardtop !! |
|
| Vet ej, borde väl inte vara några problem. Bytte centrallåsmotorn på min och den är samma på vä/hö. | |
|
Okej...för nån JÄVEL!...sorry..på min skola har tryckt nått skit i hålet som itne går att få ut...sniket! död åt deN!.. Länk Söker Hardtop !! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.