|
|
|
|---|---|
|
När jag skulle backa ur garaget idag så tutade backen hela tiden fast det inte fanns något ivägen!!!!! Vad har hänt tror ni? | |
| Trasig PDC-sensor | |
| Troligen en eller flera defekta givare. Gör en felkodsavläsning så ser du vilken. Eventuellt kan du lyssna på givarna, den/de som inte tickar kan man gissa är defekt. | |
|
Hej Tack för hjälpen Hittade filmen på YouTube Länk Men kan inte höra något klickande |
|
|
Om man har bytt alla bak trots att 3 av 4 surrade, men det ändå inte funkar. Vad är nästa steg i felsökningen? I början pep det också men det slutade när jag bytte den jag antog var trasig, då försvann pipet men det funkar inte. |
|
|
Länk /Lennart |
|
| Var väl inte så relevant? Jag har köpt en beggad pdc-modul på ebay, hoppas det hjälper. | |
|
Inte så relevant? En felsökning med INPA ger svaret. Bättre än att lyssna, åtminstone. Och framför allt bättre än att byta på chans. Beggade sensorer är dessutom en dubbel chanstagning. /Lennart |
|
|
Ok. Här är en annan länk om INPA och PDC. Länk Egentligen sökte jag en tråd, där allt slutar i stor lycka och olaO länkar till en skärmbild av livedata där INPA visar på den defekta sensorn. Hittar den inte nu, men kanske Ola hittar hit och kan hjälpa till. /Lennart |
|
|
lenwib, din första länk var den du tänker på! Här är bilden: Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Tack, Ola! /Lennart |
|
| Sensorerna är nya och modulen kostade inte mer än 300 kr inklusive 2 månaders garanti. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.