|
|
|
|---|---|
| Länk Det där ser ju smutt ut, men lär väl dröja innan BMW hanterar. | |
|
Att låta bilen funka som in- och utmatningsenhet för ens smartphone när man kör och låta all "intelligens" ligga i smartphonen, där den hör hemma (eftersom en telefon är mycket lättare och billigare att uppgradera, ersätta och ta med sig än den dyra integrerade navigationen/musikspelare i bilen) är precis vad jag har längtat efter. Det är konstigt att man får betala tiotusentals kronor i tillbehörslistorna för vad man får gratis i telefonen, bara för att kunna använda bilens inbyggda stora skärm istället för den lilla på telefonen. Med detta sagt så vägrar jag använda några produkter från Apple pga deras fruktansvärda behandling av sina användare, kunder och samarbetspartners. Väntar på en öppen standard som funkar med vilken telefon föraren än kan tänkas använda, inte bara iSkräpet. Wilhelm Svenselius |
|
|
W2K: Tiotusentalskronor är snart ett minne bort. Navigations och connected services är gratis på många nya BMW-modeller. Återstår att se när BMW hakar på trenden. Från början så sa de att de inte skulle vara med överhuvudtaget, för att sedan ändra sig. Känns väl som något som vore perfekt för "i"-bilarna :) |
|
|
Det verkar lite begränsat jämfört med vad man kan göra med BMW:s egen utrustning. Jag vill kunna se en stor karta i widescreen och snabbt kunna växla eller dela skärm med den app som spelar min musik. Allt det kan jag redan göra idag. Siri röststyrning fungerar redan nu på nyare BMW. Jag använder det ofta för att ringa upp. |
|
|
Gorban: Fördelen är väl att Apples system kommer ha betydligt fler appar fungerande än vad BMW erbjuder. Spotify verkar exempelvis vara med redan från start. Skandal att de inte redan finns till BMW Apps. |
|
|
Spotify-stöd för BMW Länk Wilhelm Svenselius |
|
| Ser inte riktigt hur det ska hjälpa mig att styra Spotify från iDrive. Partiell funktion finns redan via BT-streaming. Men den fungerar inte helt tillförlitligt. Men att byta till nästa låt fungerar oftast. Men man hade velat kunna sortera spellistor, byta spellistor och liknande direkt i iDriven, vilket går hos Deezer. | |
| Det är ju helt upp till Spotify att göra en version för BMW apps och ingenting som BMW kan påverka. Deezer fungerar dock klockrent i bilen. Underbart att kunna söka bland 27 miljoner låtar via idriven. | |
|
Gorban: vad jag hört så är det inte så enkelt. BMW apps är inte direkt AppStore. Tycker inte deezer är lika bra som Spotify, men det kanske beror på vad man lyssnar på för musik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.