AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
7.579

Bra handtvätt i Göteborg?

Har tidigare lämnat hos Blue Wave i Munkebäck och varit nöjd med resultatet men de senaste två gångerna så har det missats rejält.

Det jag är ute efter är vanlig handtvätt utvändigt med möjlighet att få insidan lättfixad (torka bort smuts och dammsugning)

Betalar hellre lite extra och får det riktigt bra utfört.
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Körde du bas-tvätten (250kr) invändigt/utvändigt?

Jag brukar köra ett steg up när bilen är lite skiten.(50kr extra)

Tror inte det finns något i gbg som är bättre för dom pengarna vitt.

Tänk på att det har rätt mycket olika program.
Slippy: Brukar alltid köra mediumpaketet hos Blue Wave och sen dammsuga bagaget själv.

Senast så var bakskärmarna och bakluckan fortfarande riktigt skitiga. Detta syntes inte när den var blöt utan jag såg det först när den hade torkat i garaget över natten.

Gången innan så såg man tydligt att dom inte tvättat tröskeln och en bit upp på dörren. Det såg jag på plats så det åtgärdades direkt.

Finns det något steg upp från det för 249:- som kostar 50:- extra?
Kan dessa rekommenderas?

Jag behöver någon som tar sig an mitt lik till bil som efter vintern är så jävla full av tjära, asfalt, skräp, smuts och sagge att jag skulle lätt kunna använda bakluckan som golvslip, så knottrig den är.
Tvättade den hos Blue Wave igår igen och synade den lite snabbt vid hemkomst. Körde Medium Plus för 399:-

Det jag hittade:

Fälgarna var riktigt dåligt tvättade (Turtle Wax fälgtvätt ska ingå)
Bilen var slarvigt dammsugen (småsten kvar i listerna)
Vaxrester kvar runtom bilen
Trösklarna hade fortfarande rester av tjära i nederkant
Skitig framruta
Diffuser helt otvättad (avgasröret likaså)
Området runt backspegelfästena ej tvättat
Bakrutan ej tvättad under kepsen

Kan säkert hitta mer om jag synar den noggrannare, detta hittade jag vid en snabb genomgång.

Kan verkligen inte rekommendera Blue Wave i dagsläget, vilket är synd då de tidigare gjorde ett bra jobb.

Det var kö ute på gården när min bil stod i hallen så jag antar att den stressades igenom.

Vaxet och skiten runt backspeglarna fixade jag själv, resten kan fotas om någon vill se hur det ser ut efter en biltvätt för 400:-
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Kan ingen biltvätt i samma prisklass som jag kan rekommendera. Däremot har MrCap i Sisjön gjort ett grymt bra resultat när jag lämnat in bilen där för tvätt och städ. Då snackar vi förvisso mer pengar, men det finns inget att anmärka på. De tar sig tid och går igenom bilen ordentligt, vilket i mina ögon känns bättre. Att betala en betydande slant och sedan hitta saker är värdelöst, då känns det bättre för mig att betala mer och få en bil som är ordentligt genomgången.
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Länk

@dd88
Jag köper 5st 250kr-tvättar för 1000kr = 200kr/tvätt
Och tycker jag får mer för pengarna här än hos mjukbiltvätt som jag körde med innan.

Hittar ni något bättre i GBG vitt så får ni gärna säga till.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Vem kan förvänta sig en väl omhändertagen handtvätt in och utvändigt ett storstadsområde för 250 om ens 400 kronor??

En seriös firma som betalar sina avgifter och behandlar personalen väl m.h.t. skatter och lagar debiterar minimum 700 kronor för en sådan övning i cityläge. Det tar 1 - 1 1/2 timme för att göra rent en bil seriöst.

Mvh
Asken
Asken: Det hade inte tagit mer än några minuter extra att göra det ordentligt från början. Jag förväntar mig inte en rekondad bil, den ska bara vara ren.

Sen förstår jag inte hur du räknar. Det tar en halvtimme att få bilen klar hos Bluewave, kostnad 400:-, så timkostnad 800:-

Timkostnad hos "seriös" firma på 450-700:- (1 - 1.5h) är ju inte bättre.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Testade Blue Wave idag, slog till på en Medium plus för 399 pix. Bilen var skitig och trist och jag är rätt petig. Resultatet blev helt ok, några små missar på några sidor av fälgekrarna, och fotstödet hade de glömt att rengöra. Vet inte om insidan av rutorna skulle ingå, men de var inte gjorda. Snäppet vassare än "Mjuk Biltvätt" i Sävedalen som jag brukar använda.

Tog en haltimme och kändes prisvärt. Jag var där mitt på dagen och det var hela tiden tillströmning av bilar. De små missarna kan nog bero på viss stress, lite onödigt då de inte ligger långt borta från betyget väldigt bra.
da
6
danez
BMW 1 2008
Jag blev rekommenderad av en vän och har aldrig blivit missnöjd med resultat... Självklart missas det hit o dit ibland men för 249kr, vitt med kvitto, finns det inte något annat ställe som är trevligare och gör ett bättre jobb.

Jag brukar tippa med en tjugolapp till killen som tar min bil och det brukar hjälpa :D

Blev även rekommenderad att välja 399kr tvätt var annan gång när jag tvättar för att ta bort på det skitiga.

Precis som Robert Lundberg säger så var det tillströmning av bilar hela tiden när jag var där och det måste väl bevisa att det är ett helt okey ställe.
Pe
79
Pelle.A
320i, M-tech II, 2005
Bästa och billigaste tvätten.
Titta på väderprogosen.
Vid nästa Åskskur eller skyfall.
Blanda bilshampoo (T.ex Sonax glanstvätt) och vatten i en sprayflaska.
Spraya bilen.
Låt skyfallet göra resten.

Har gjort detta vid ett flertal tillfällen och regnvattnet gör underverk.
Bilen ser nypolerad ut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.