AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.508

Flaggar för en oärlig säljare av en E36 325i cab - 1993

Efter att slösat bort en heldag och 80 mil tur och retur så är jag riktigt less.

Bilen i frågan är Länk Crg809

Enligt säljaren som utlovar en bil i näst intill utställning skick har jag inga ord att beskriva.

För att göra en lång historia kort så blev det inget bilköp och vill bara skriva av mig så att nästa person slipper åka på en nit.

Desto mer man tittade på bilen desto mer fel hittade man.

Buckla förra dörr, rost i båda framskärmarna, grillgallret till 96- så dom passar inte, höger lykta är trasig, blinkers sitter löst, stinker kattpiss i hela bilen så den är helt fuktskadad, passagerar elhissen drar inte ner när man öppnar handtaget, abs lampan lyser, cabben går inte att caba ner då den är trasig, alla fälgar är kantstötta, i princip inga pixlar på färddatorn, helt slut batteri som vi fick starta med kablar, spolarmunstycken sticker upp, överrullnings skydden har poppat upp så plast rutan är sträckt. Behöver jag fortsätta?

Skriver så att någon annan slipper känna sig blåst.
Säljaren låtar och svär att sätta in pengar för bensinen då han känner sig dum och en vecka senare har det fortfarande inte kommit in några pengar
Lyfter lite då jag såg att säljande lagt ut en ny annons på sin bil där han uppger att den är super fin.

www.blocket.se/kalmar/Bmw_e36_325_cab_M_optik_El_cab_53103046.htm?ca=11&w=3

Och jag kan tillägga att det fortfarande inte kommit in några pengar för soppan.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Denna?
Länk

CRG809

//Anders

En hel del av felen är ju relativt enkla att åtgärda, men påverkar givetvis priset som förmodligen är 15.000 kr för högt. Det har sålts bilar nyligen i bättre skick för 29.000 kr och är det så många fel som The_Juggo anger så får man räkna med att det kostar en del att fixa det.

Huvudproblemet är väl fuktskador som beror på att bilen stått ute hela vintern vilket i sin tur innebär mögel och rost.

Nja, 20-22.000 kr är nog ett rimligt värde med tanke på de åtgärder som krävs.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Borta nu..

//Anders

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.