AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
976

Långsam torkare bak på min E91 330d Touring - 2006

ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Idag slutade torkaren bak att fungera. När jag gick ut för att kolla och öppnade shoppingluckan så small det till i torkarfästet någonstans. Efter det gick torkaren, men oerhört långsamt pch jag fick putta den för att den skulle orka.

Har inte haft tid att skruva isär för att se, men är det någon som känner igen problemet?
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ja, finns en del trådar om det. Vanligt fel och det verkar rätt enkelt att plocka ned och smörja upp. På min fick jag byta byta axellagret, kostade 450 pix.
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Tack! Sökte lite snabbt innan jag postade men hittade inget vettigt. Vad ska jag söka på?
Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Om du söker på bara "torkare" (i 3-seriforumet)så hittar du mängder med trådar. De flesta handlar om baktorkaren.

Här har du även en guide om hur att byta mekanism--> Länk

Jag har bytt både handtag, torkare och knapp och allt vad det nu är och det är teoretiskt en rätt straightforward operation men i mitt fall krånglade det p.g.a att det satt något överdjä...igt.

/Anders
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
När bilen ändå var bokad för oljeservice idag så fick de kolla på torkaren också, och de lyckades demontera och smörja upp den, så nu går den som ett skott igen :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.