|
|
|
|---|---|
|
Önskar lite tips på lämpliga prisvärda däck till min E92 -10. Fälgarna är Styling 101 med dimensionerna 225/35R19 fram och 255/30R19 bak. Helst vill jag inte lägga mer än 10000:-. Kanske läge att hoppa punkteringsfria däck..? Alla förslag är välkomna! | |
|
Hoppa över RFT skulle jag göra direkt. Bättre grepp, tystare, billigare med vanliga däck. Skulle du få punktering ingår bärgning i halvförsäkringen för mindre självrisk. ------- //Lövet |
|
|
Däck är, och kommer alltid att förbli en diskussionsfråga skapar mer förvirring än nytta. Jag brukar istället kolla tester, det brukar alltid ge mer. Men ok, här kommer ett tips: Lågprisdäck som tillverkas av dotterbolag till Conti. Körde Barum på min f.d. Volvo och var faktiskt väldigt positivt överraskad: Länk |
|
| Såg nu att Barum inte finns i dimensionen 255/30-19 så du kan bortse från mitt tips :-( | |
|
Länk Länk Går in i budget på 10.000 och är klart ett av de bästa däcken. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag kör med Hankook och är väldigt nöjd. Kollade väldigt många tester innan jag bestämde mig och Hankook låg väldigt bra till på allihopa, nästan i samma klass som t.ex. Michelin, men till ett mycket lägre pris. Kort och gott väldigt bra däck till riktigt bra pris. Fram: 225/35-19 1663:- /st Länk Bak: 255/30-19 1999:- /st Länk Totalt 7324:- |
|
|
Tackar för tipsen :) HANKOOK VENTUS K-117 YR landar på 7519:- Michelin Pilot Super Sport landar på 8786:- Ingen jätteskillnad och i mitt konservativa huvud så låter Michelin bättre än Hankook... Känns som det är bra däck båda två... hmm ole dole doff... |
|
|
Står inför samma val. Dunlop vann ett test jag läste i Auto motor & sport. Så de kommer jag nog köpa, har ingen personlig erfarenhet av däcken dock. Överväger även 235 fram och 265/275 bak. Min plan är att köpa från Tyskland alternativt Storbritannien. Bak Länk Fram Länk |
|
|
Har en uppsättning Dunlop Sport Maxx ej RFT 225/35-19 & 255/30-19 i bra skick till salu på Power Börsen. Hör av er vid intresse:) /Simon |
|
| För dom pengarna hade jag också köpt Michelin! När jag köpte mina skilde det ca 5.000:- mellan Hankook som jag köpte och Michelin.. | |
| Nikk jag stod i samma sits som dig här för ett par veckor sedan, det slutade med att jag tog det dyrare alternativet och köpte michelin pilot super sport. | |
| Supersport är väl Michelins värsta "gatdäck" och sitter orginal på M3/M5 bl.a. Kan tänka mig att livslängden är ngt kortare? än vanliga däck, så att du vet om det. Vet inte vilken typ av däck du söker.... Men om du vill ha bra grepp/fäste är de som gjorda.... :) | |
| Jag kan varmt rekommendera Hankook Evo S1. Har dem på Saaben och körde tidigare Michelin PS2. Det är ju alltid svårt att jämföra slitna däck mot nya men jag har varit skitnöjd med Hankook. Deras prestandadäck är bra grejor. | |
| Michelin Pilot Super Sport är de bästa gatdäck jag kört på. Har dock inte hunnit lägga så många mil med dem att jag kan uttala mig om livslängden, men man bör nog tänka på att livslängd är starkt beroende av körsätt. Jag har en mycket "aggressiv" körstil och sliter däck väldigt snabbt (har aldrig fått ut ens 2000 mil ur en uppsättning). Enligt tester verkar Michelin Pilot Super Sport tåla hård körning bättre än flertalet övriga däck, men det betyder inte nödvändigtvis att de håller länge vid lugn körning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.