AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
786

320d -01 "hoppar fram"

Ke
20
Kekken
525i - 91
Tjena. Efter tid med andra märken av bilar är man tillbaka i rätt fack igen :).

Har ett problem som jag håller på att bli galen på. Har alltså en Bmw 320d 01. Ca 30k mil. När tjejen hade den förra veckan och gjorde en omkörning blev det något fel. Den började jucka sig fram Precis som att den dör av nån sekund ibland. har felsökt hela helgen nu och nu blev jag tillslut less. Läste av felkoder (Med en kinaläsare) fick då fram 65 Charging preassure controll. Så jag har bytta alla vaccumslangar som har med laddtrycksstyrningen att göra. När den står på tomgång hör man hur tubon börjar ladda några sekunder och sen tystnar den och så står den och håller på.

Tog då och kopplade ur vaccum till solenoiden vid wg:n samt kopplade ur kabeln för att se om det var där det jäklades. Bilen blev ju såklart helt orkeslös utan laddtryck men fortfarande ryckig gång. Provade även att koppla ur givaren bakom insuget (dock med allt annat inkopplat) men samma fenomen ändå. Har bytt Lmm, Dieselfilter, Luftfilter men nu blir jag lite fundersam. Haft problem med laddtrycket förut men då var det kabelbrott som var boven vilket är fixat nu.

Hoppas ni orkar läsa mitt långa inlägg.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.