AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.443

Svensk Bilgaranti - är deras ganti något att ha?

jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
En Mazda-handlare i Göteborg använder "Svensk Bilgaranti" och lämnar 6 eller 12 månaders garanti beroende på bilens ålder mm. Hur mycket täcker deras "garanti"? Falsk trygghet eller? Jag planerar att skaffa mig en Mazda MX-5:a.

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Från en verkstads synvinkel är de väldigt svåra att ha med att göra. Friskriver sig från väldigt mycket...

Många bilfirmor använder sig av denna typen av "försäkringar" och tror de kan friskriva sig från reklamationsrätten. En seriös firma borde inte behöva anlita denna typen av verksamhet...

MVH Christofer
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Är en 6-månaders MRF-garanti att föredra? Då är det väl bilhandlaren direkt som står för garantin.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du har alltid 6 månaders reklamationsrätt enligt lag oavsett vad handlaren säger.

-------
//Lövet
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Som kund vill jag helst slippa krångla och kräva saker. Skulle helst kunna "rulla in" till handlaren med bilen och förklara felen och sedan få dom fixade. Fungerade så hos Eklunds Bil i Göteborg 2006 när jag köpte min E46 -2001.

Lövet: har du någon uppfattning om Svensk Bilgaranti?

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nej, jag köper inga extragarantier så jag har inte testat dem.

-------
//Lövet
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
I detta fallet ingår den i priset. Handlaren vill väl slippa ta ansvar för bilens skick kan man tänka...

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tänk då på att det går utmärkt att reklamera till handlaren även försäkringen inte vill täcka.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.