|
|
|
|---|---|
|
Skulle idag ladda in musik till hårddisken, det kommer då upp ett meddelade att sätta i minnet i usbuttaget i hanskfacket. men där är det bara ett tomt hål där den ska sittta! räcker det att köpa ett nytt uttag o ev ett nytt kablage? var kopplas den till? Har uttag i mittkonsolen men där går det inte att ladda hårddisken ifrån. Mvh Klas | |
|
Bilen har ett usb-uttag i hanskfacket, annars skulle du inte få uppmaning att använda usb-uttaget. Troligen har själva kontakten släppt och finns bakom handskfacket. |
|
|
Kontakten sätts ju i utifrån. platsen där den skulle sitta är tom. ser ingen kabel hängades heller |
|
|
Sorry, vet ej hur du ska lösa detta om du inte kan hitta bortfallen kontakt (du måste ta loss handskfacket för att hitta kontakten). Det är helt orimligt att be dig ansluta minnet i USB i handskfacket om detinte en gång har varit installerat och inprogrammerat. Observera att du inte kan koppla in hårddiskbaserat minne där). Var koppla in nyanskaffad kabel/kontakt? Well, mycket brukar mynna ut i kofferten. Med hjälp av internet kolla på: Länk med 7ställiga chassikoden). Good luck. |
|
|
Är det någon vänlig själ som kan kolla om det är bara usb eller usb o aux i det uttaget som sitter i handskfacket. Helst också reservdelsnr på denna. BMW har svårt att få fram detta nr. mvh Klas |
|
|
I min bil (E93 2012) så finns det två USB-uttag. I handskfacket och i armstödet fram. Det i handskfacket går enbart att använda till att t ex ladda in kartor till navigationen, ej musik. Det i armstödet går att använda till musik. Wilhelm Svenselius |
|
|
Tillägg: Och jag är rätt säker på att jag läst någonstans att man inte kan använda USB-hårddiskar, bara enklare enheter typ USB-stickor, för att spela/ladda in musik. Vet inte om det stämmer då jag inte har provat. Wilhelm Svenselius |
|
|
Den som sitter i mittarmstödet är för att spela upp. Den som sitter i handskfacket är för att ladda in navigation OCH musik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.