|
|
|
|---|---|
|
Hej, Vilket program ska jag skaffa för felsökning i min e46? Har en OBD2 kabel som jag felsökt en massa olika audi med.. Hört talas om INPA, kan jag uppdatera mjukvaran i bilen med detta program? Tack på förhand //Kl4 | |
|
Så här ser kabel jag har nu ut: Länk De borde dock vara samma kabel till bmw..? |
|
| EDIABAS IF | |
|
Vill man koda bilen på ett enkelt sätt så rekommenderar jag BMW-scanner 1.4. Se till att få tag på en med mjukvaruversion 1.4.0.9. De tidigare versionerna är lite buggiga. Otroligt enkelt gränsnitt. INPA har begränsade kodningsmöjligheter. Min bil: Länk |
|
|
Inpa har 0 kodningsmöjligheter. Ediabas rekommenderar jag själv eftersom jag använder det dagligen! Köp ingen vag kabel. Jag har en ediabas kabel över om du vill köpa för en billig peng, skriv i pm om du är intresserad. |
|
|
Ok! Så de finns inget program som man kan uppdatera bilen med? Känns surt att fara in på bmw och få senaste mjukvaran för 2000 kr.. Har nämligen en förhöjd tomgång på rull (100-200 rpm) mer om jag frikopplar i fart. Tänkte de skulle lösa sig med en ny programvara.. |
|
|
Är man tvungen att använda nån eländig surwindows eller finns det program till riktiga operativsystem? ///BMW - Was sonst! |
|
| Du behöver inte uppdatera hela bilen för att lösa det. | |
|
F-Tar: " Du behöver inte uppdatera hela bilen för att lösa det. " Har du något bra tips? :) |
|
| Single module programming :) | |
| Vad är de? | |
| Enskild programuppdatering av en modul. | |
| Och de finns enskillt i edibas för tomgången och kan uppdateras med din ediabas kabel ? | |
| Ja, det går. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.