AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
3.752

Funderingar kring bilbyte, välja F32 428ix eller 435ix?

g.
26
g.o
Bmw 120 d
Funderar på att köpa en Coupé står mellan en 428i xd och en 435i xd (jag vet I-landsproblem)
Ni som äger och även provkört någon av modellerna vad tycker ni?
är naturligtvis mest "sugen" på en 435 men 93000kr extra är det värt det.
även en 428 hamnar ju på en halv miljon.
Hej

Jag antar att du menar 428ix respektive 435ix dvs bensinmodellerna även om du skriver xd (= diesel). I så fall skulle jag ta 435:an alla dagar i veckan. Hellre att dra ner lite på utrustningsnivån än att köra fyrcylindrigt. Tycker inte det passar i en stor coupé.

Nu kanske inte motoruppträdande och ljud skiljer jättemycket mellan de två så pass nedtonade som de ändå är men personligen tycker jag ändå att det skulle vara värt de extra pengarna.

Mvh Johan
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Jag stod själv i samma val fast 3-serien. Var egentligen helt inställd på en 328 efter att ha provkört den, generellt sett en tråkigare motor men ändå inte tråkig. Den har kraft så det räcker och brett fint register. Det är bara att 35i-motorn är mycket roligare på alla sätt. När man kör den efter 28i-motorn så är det svårt att säga något positivt om 28i-motorn mer än att den är billigare. Rent krasst så är det så, i mina ögon. Så jag var beredd att avstå utrustning jag ville ha i 28i för att få den roligare motorn. Men det är ju en prioriteringsfråga som är svår att svara på.
g.
26
g.o
Bmw 120 d
Kanske ska förtydliga mig alltså bensinvarianten, xd= X drive
men ni som åker diesel kom med inlägg även ni.
får ursäkta otydligheten.
g.
26
g.o
Bmw 120 d
får tacka er för era synpunkter, får hålla med motor är att föredra, och hålla ned på utrustning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.