AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
601

bmw 540 e39-96 problem med kylsystemet men vad ?

cy
2
cybericeman
540ia Sedan -96
hej,mitt problem är att för ca 3 månader sen började tempmätaren gå upp över normala och vattenpumpen gick åt skogen.jag fick den bytt och allt var frid och fröjd men efter några veckor märkte jag att värmen blev sämre i kupen men tänkte inte så mycket på det för det blev ju kallare ute oxå.sen en dag när jag hade kört 2 mil till jobbet och parkerat så efter ca 1 minut sprack den övre kylarslangen.bytte den på plats och i med glykol så har den haft fin värme i någon vecka men nu får jag bara kupevärme om jag kör i minst 100 km/h och kör jag i typ 50 när motorn är varm går tempmätaren upp ett steg för att sedan gå ner igen efter några sekunder och kupen är iskall.nu efteråt har jag kommit på att ibland har det varit en liten blöt fläck under bilen nästan längst fram på förarsidan en liten bit innanför kofångaren men jag hittar ingen läcka.Någon kunnig här som har förslag ? mvh Jocke

Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Hej hade samma problem på min 540 -00 då var det termostaten som var skrot
Mvh Mikael
cy
2
cybericeman
540ia Sedan -96
tack för svaret,har varit inne på det själv...någon som håller med eller tror något annat ?

br
399
braman
bmw 540 e39 01 vit m-paket
vi förarsidan har du längs när har du ett slang som går i regulator på värmeväxlaren den kan läcka sen har du luftat kylare systemet det kan var rätt jobbig och lufta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.