|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har fått lite problem, hörde häromdagen ett hemskt rasslande under bilen, lät lite som en värmesköld mot avgassystemet, in på verkstad medsamma, domen lyder: packbox mellan motor och lådan sliten/defekt så svänghjulet fick obalans på tomgång (ljudet försvann helt när man gav lite gas), olja läcker via packoxen också. okej... så nu måste jag ner med lådan då, har ni tips / råd på vad jag mer ska tänka på samtidigt? oerhört trist fel detta :( mvh | |
|
Hej, tråkigt att bilen går sönder och tillhörande kostander. Hur långt har den rullat och är den chippad/ mappad? Mvh Asken |
|
|
ja mycket trist. bilen har 21000mil på mätaren men jag vet att den har rullat ca 3000 mer (enligt nyckelavläsning på bmw) den har VARIT chippad tidigare men är återställd till original (tidigare ägare) igår beslutade jag mig för att ta hem bilen från verkstaden (en vän ska hjälpa mig istället) ...då när jag får hem bilen så har verkstaden repat fronten massivt, dom har kört emot något. *suck* är så trött på bilar nu |
|
| Men kan en trasig packbox verkligen göra att det blir obalans? Vill inte verka negativ men är det inte svänghjulet som pajat eller ännu värre vevlager? Känns som att trasig packbox är ett följdproblem av nåt värre. Men hoppas jag har fel! | |
|
Håller med Wheelie82 om att en trasig packbox inte bör kunna ge obalans. Tror dock inte på defekt vevlager för då hade du sannolikt varit utan oljetryck också. Så med största sannolikhet har du något problem med svänghjul/koppling som ger obalansen. Men jag skulle inte köra bilen pga risk för följdskador. **BMW-ägare i 34 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Ja låter rimligt. Dubbelmassesvänghjul som kastat in handduken kanske? | |
| Så vitt ja vet finns bara 335d med automat;) tror du har kört momentomvandlarras alternativt oljepumpen i automaten! Behöver du tips hör av dig! | |
| usch, låter sjukt tråkigt.. vi ska börja riva ner lådan idag och se vad som har hänt. var inne på att sälja bilen som den står ett tag. | |
| Rasslet kommer från svänghjulet är konstaterat nu och packboxen läcker. När man ökar varvtalet så försvinner allt rassel. Så det blir att plocka ner lådan. | |
| Gjorde i ordning en såndär för nått år sedan där en bult till convertern släppt påminner lite om din felbeskrivning. Såg inte grannt ut;( | |
| Gick det att fixa? | |
| Någon i örebro hallsberg kumla som kan detta och känner sig hjälpsam? | |
|
Hör med Hasso. |
|
|
Det visade sig att lådan hade gett upp :(, ingående axel hade ett enormt glapp och den lade knappt i växlar längre när verkstaden skulle köra in bilen i hallen. Så just nu byts lådan + packbox till motorn + svänghjulet, så har man allt i ordning sedan. Kostar gör det... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.