|
|
|
|---|---|
|
Hej! Går i tankarna av att sälja vår 330d. Den har i dagsläget gått lite drygt 20000 mil. Vi är tredje brukare. I stora drag: navigation professional, comfort+dynamic, sportstolar. Bilpriser uppskattar priset till 83 700 - 91 500 kr, verkar stämma rätt bra eller? Utrustning: S321A Exterieurumfänge in Wagenfarbe Exterior parts in vehicle color S4AGA Interieurleisten titan matt Interior trim finishers Titanium matt S520A Nebelscheinwerfer Fog lights S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer S851A Sprachversion deutsch Language version German S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel S2BGA BMW LM Rad Doppelspeiche 161 BMW alloy wheel, double spoke 161 S302A Alarmanlage Alarm system S386A Dachreling Roof railing S3ACA Anhängerkupplung Trailer coupling S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip S481A Sportsitz Sports seat S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S4AEA Armauflage vorn verschiebbar Armrest front, retractable S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S507A Park Distance Control hinten (PDC) Park Distance Control (PDC), rear S521A Regensensor Rain sensor S522A Xenon-Licht Xenon Light S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S544A Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunkt. Cruise control with brake function S563A Lichtpaket Light package S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional P7RRA Paket Dynamic Dynamic Package P7RSA Paket Comfort Package Comfort S842A Kaltland-Ausführung Cold-climate version S850A Zusätzl. Tankfüllung Export Additional Export tank filling S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S877A Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operation S885A Bordliteratur schwedisch On-board vehicle literature Swedish S896A Tagfahrlichtschaltung Daytime driving light switch S8SPA Steuerung COP Control unit COP S9AAA Aussenhautschutz Outer skin protection | |
| Fick inga svar, betyder det att Bilpriser har träffat rätt? :) | |
| Prova sätta ut den för strax över hundringen. Svarar ingen så kostar det småpengar att ändra annons. Jag skulle iaf prova, är ju ändå nu alla bilsugna vaknar till liv. | |
| Ja, det skadar ju inte att prova, får nog boka en rekond först dock :) | |
| Hm, 60' i inbyte med prutmån på drygt 20' på den nya bilen, ska jag vara nöjd med det? Något överpris på nya bilen med kanske 10-20, men jag gillar handlaren och har handlat där innan. | |
| Är den automat? | |
| Jag fick 90 i inbyte på min i jämförelse rätt klent utrustade 18k-milade 320dT. | |
|
60' i inbyte tycker jag låter väldigt lågt, har du testat att sätta ut den på Blocket? Förutsatt att den är i bra skick och inget behöver åtgärdas så borde det vara möjligt att sälja den för 85-90' utan att vänta månader på en köpare. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Marin: nej, manuell Lus: Oj! Pre-lci också? Black: Nej, jag har inte hunnit. Denna bilen dök upp hos handlaren i helgen, så jag har mailat lite med dom idag. Största problemet tror jag är att handlaren själv inte vill ha den utan tänker sälja den vidare direkt. Största problemet vid privat försäljning är att bilen används varje dag så det blir svårt att vara utan bil helt. |
|
|
Jepp, en -06. Fick väl förvisso bra tack vare att det var en F07 jag bytte mot, BMW's enligt många fulaste modell :) De sålde dock iväg E91'an på mindre än en vecka med ett utpris på 98. Tror det finns marknad för dieseltouringar. |
|
|
Tyvärr är väl en 320d mer åtrovärd. Tänkte jag åtminstone skulle iväg och provköra bilen, men får jag inget bättre bud så blir det definitivt ingen affär. Jag kommer att göra förlust på denna bilen oavsett, så jag kan lika gärna vänta tills det dyker upp en bättre deal. |
|
|
ehh 320 mer åtrovärd.. ? tror inte d. jag letade för 2 månader sedan efter en 330dt e91 men fann ingen o köpte en 530dt 05 istället. 320d,325d gick fetbort.. även import... jag ville ha minst 330/530.. :) |
|
| Inte åtrovärd kanske men garanterat mer lättsålt. Om man räknar bort "autopower-klientelet" så köper gemene man diesel för den låga förbrukningens skull. Skatten är väl inte heller direkt ett köpargument på äldre trelitersdieslar. | |
|
Shush: du kunde ju ha sagt till :) M3_Rune: Kör man inte allt för mycket stadskörning så är en 330d inte särskilt mycket törstigare, däremot håller jag nog med dig på skatten. Fördelen är att den är såpass dyr att man får den uppdelad på 3 :) |
|
|
Garfunkah: Har du hittat något nytt ännu? Var i Skåne finns din bil? |
|
|
Finns i Malmö, men nej, har inte hittat. Kanske en potentiell som jag ska kolla på efter påskhelgen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.