|
|
|
|---|---|
|
-Dom flesta har väl när vi var yngre (det beror väl på läsarens ålder) stått med näsan i någon obskyr bil hållandes en Haynesbok i andra handen. Och svurit. Men nu för tiden är ju dessa Haynesböcker av så jävla dålig redaktionsmässig kvalité kvalité att man får hår i handflatorna bara man ser en. Det är synd. De kunde vara rätt bra för 20 - 30 år sedan. - Anyway. Om man har en 540e39 02', finns det vettiga meckarhandböcker att få tag på mer? Eller är det bara fragment av stulna kopior som cirkulerar? Jag har letat men inte hittat något annat. Kan någon kanske vägleda mig, visa mig ljuset...FRÄLSA MIG!! HALLELUJA skall vi alla skalda! :D öööh....Tack? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Bentley anses som den bästa mekhandboken och jag håller med (har både till E30, E32 och E34). Rekommenderar den starkt! EDIT: En länk ska ju såklart vara med! Där får du ofiltrerad glädje i fast pappersform, närmare bestämt 2072 sidor :-) Länk |
|
HAHA!! Tack för tipset. Jag köpte den omgående! Tack än en gång ratata |
|
|
Annars finns ju Länk Och för el Länk ___ Min bil: Länk |
|
|
Hello folks! - Alltså...Haynes, släng dig i väggen. Jag beställde en bok trodde jag. UPS ringer på dörren med ett paket som såg ut rymma två större hembioförstärkare. Inuti, ej sprättat av tullen, ligger två rejäla böcker i storlek som Stockholmsområdets gula och vita sidors samlade verk tillsammans. Ungefär i samma papperstjocklek också, men med mycket bättre tryck. Jag har ägnat eftermiddagen till att ögna genom verken och kan bara konstatera att det är varje hemmeckares våta dröm. Riktig runklitteratur med andra ord, för varje sann BMW-micklare. Jag är mycket positivt överraskad och kan varmt rekommendera verken. ...och återigen, tack för tipset! :) ___ Jag är inte så här snygg i verkligheten, det är min bil som gör det! |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Visst är den trevlig! :-) En av få mekhandböcker jag faktiskt lagt mig och läst lite i för skojs skull - trots jag inte skulle göra något arbete om det jag läste :-) |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hmm Kollegorna på Bentleys är duktiga :) De plockar ofta ned bilarna i småbitar och sätter ihop dom igen för att få proffsig verkstadsnivå på böckerna. De skickade över manualen på E90/E91 den är lika bra den. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.