AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.732

Vad är det för varningslampa i E91?

sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Hittar ingen info om varningslampan som lyser ovanför siffrorna till färddatorn.
Lampan som lyser om att en yttre lampa är trasig har jag koll på.
Länk till bild Länk
Jag har försökt leta reda på i instruktionsboken men det enda jag hittar är "dags för service". Bilen är servad i November så det borde ju knappast vara det.

Ja jag är novis :)
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Är det den gula lampan som föreställer en motor du syftar på? Den kan betyda många olika saker, enklast är att läsa av felkoder. Kan du göra själv med rätt utrustning, men är du total novis så är det nog enklare att be en verkstad om hjälp. Även fast bilen är servad nyligen kan det hända att saker går sönder, tyvärr...

Wilhelm Svenselius
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Kanske var otydlig, det är triangeln ovanför "133 km". Den röda med ett utropstecken i.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Det utropstecknet säger bara att du har aktiva meddelanden. Så den i sig säger ingenting utan är bara en sorts påminnelse om att du har andra meddelanden.

Här finns annars en lista över varningslampor för E9X: Länk
Ri
111
Rippe
E92 335iC
E46 328
Utropstecknet kan vara allt från låg spolarvätske nivå, lite mil till tom tank, trasiga lampor, det är som föregående talare säger bara till för att du ska se att "fel" finns även efter att självkollen gått färdigt
Visa användare
7
kurtansson
BMW 330i 2007 touring
Jag hade samma problem som du, att den där varningslampan lös när man startade bilen. Men det kan vara en backlampa eller skyltbelysningen som det va för mig. Så lycka till MVH .Håkan.

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Utropstecknet berättar bara att du har något fel, så det är åtminstone lampvarningen som triggar det.

För att få veta vilken lampa det är tar du reda på CC-ID så här; Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.