|
|
|
|---|---|
|
har sökt efter detta fel men inte hittat annat än vanliga tomgångs problem. dock är inte min tomgång svajig och bilen går precis som vanligt , men det kan komma som små dova puffar lite då och då. märkte det idag efter att jag bytte tändstiften. när jag skruvade loss alla spolar så längst ut var gummit lite slitet så de kunde man gnugga av med tummen annars va dom fina och sprickfria. stiften är ngk bkr6ek. har beställt en kamaxel givare som jag ändå tänkt att byta och se om det löser något problem bilen är en 328 -97 gått 194xx | |
|
Köp nya gummin till spolarna. Inte nyttigt om det är överslag. Kan synas i mörker om det är kraftiga överslag. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
| Mät lmm hade samma fel och lmm var inte 100. 4000 ohm ska den visa (min var på 3750 varav de lilla tveksamma tomgången men inte nog mycket för att generera felkod. | |
|
Vart köper man nya gummin? Behöver alltså inte köpa nya spolar? Det va bara 2mm på toppen av gummit som man kunde gnugga bort iövrigt såg spolarna fina ut. Har sett mkt värre spolar. Hur mäter ja lmm då? Vore kanon om de va ett fel man kunde få bukt med. |
|
|
Gummina brukar spricka och ha sej. Köper du på BMW eller möjligen Schmiedmann eller eBay. Är de friska förutom 2mm längst ner lär felet vara nåt annat. LMM eller lambdasonden rent spontant. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
tycker dom ser friska ut men konstigt att det uppstår efter stift byte då jag haft bort spolar.. men ska prova att spraya på sån där lmm rengörings spray på tråden. tomgången kan börja svaja lite ibland. väldigt oberoende på hur jag kör eller frikopplar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.