|
|
|
|---|---|
|
Hej, Vänster katalysator börjar bli dålig på min 740i-98. Jag har sökt på nätet efter ersättningskatalysatorer och de enda jag hittar är varianter som har rätt rör men helt fel utseende på själva katalysatorn, gissningsvis har de allihop endast ett "keramiskt block" och inte två som originalkatalysatorn. Är det någon på forumet som hittat någon piratdel som är mer lik originalet? Jag har tidigare bytt på höger sidan och monterat en piratkat och den klarat knappt avgasprovet vid besiktningen och nu skulle jag helst vilja ha något till vänstersidan som är mer likt original. Känns inte rimligt att köpa en original för 10000 kr när bilen knappast är värd mer än max 30 KSEK. Några tips och ideer? | |
|
Kolla på bildelaronline24.se |
|
|
Eller skruvat.se Länk Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Bra pris. |
|
|
Har ett par katalysatorer från en 97-a 740 till salu. jan@manitski.se |
|
| Vad vill ha för kattarna? Jag kanske sku va intresseradmvh krille | |
|
Tänk på att det skiljer mellan med och utan obd2. |
|
| Krille skicka mig ett mail så jag får din mail adress. | |
|
Hej, Kollade på länkarna ovan och de säljer katalysatorer som ser rätt lika ut den jag har. Schmiedmann som jag köpte höger katalysatorn av verkar inte riktigt vilja erkänna problemet med avgasvärdena. Återstår att se vad som händer. Jag är rätt säker på att det är deras kat som inte är bra. Bilen har alltid klarat besiktning utan problem innan. Det känns som om man lika gärna kan plocka ner rören och svetsa dit en universalkatt för en tusenlapp istället för att betala 3000 för en kat som i praktiken förmodligen är samma sak fast med rör som passar. |
|
|
Jag köpte 2st biltema universal till min gamla 740i -95a, och svetsade in själv. Fungerar utmärkt fortfarande 2år senare :) /FSRacing |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.