AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.556

E36 325i - 1992 Hastighetsmätare och bränslemätare ur funktion

bo
19
bobbe1996
325i coupé -92
Hej jag har haft min e36 coupe -92 i garaget i några veckor och nu när jag tog ut den och körde så fungerade inte hastighetsmätaren och bränslemätaren. någon som har varit med om liknande eller vet vad det kan vara?
ex
91
exolon
325i E93 2012
har haft det då och då så länge jag haft min bil. säg till om du hittar vad det är :)

jag tror sensorn sitter på diffklumpen vid bakaxlarna, och den kan kanske glappa. har inte orkat leta efter det för det händer bara en minut då och då.
glappet skulle såklart kunna sitta framme vid datorn men jag tänker att om felet kommer och går så är det mer troligt att glappet sitter där bak där det skakar och har sig..
bo
19
bobbe1996
325i coupé -92
min har gett upp helt.
bo
19
bobbe1996
325i coupé -92
och vart sitter boxen till hastighetsmätaren? sitter den bakom handsfacket? jag har tagit lös det och hållit på att pillra lite där bakom, tänkte om jag har kommit åt nån kabel eller så.
bo
19
bobbe1996
325i coupé -92
jag märkte nu att även trippmätaren är ur funktion så om någon har haft samma problem får ni gärna skriva här.
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Hastighetsmätaren får signal från DME som får signal från diffen. Kolla kontakten och kablarna till kontakten på diffen. Sitter bak på diffkåpan.

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
bo
19
bobbe1996
325i coupé -92
den slutade att fungera efter jag bytt ut en kabelstump eftersom härvan hade smällt ihop en bit. kan det ha nått att göra med att jag bytte ut en stump mot en annan dimension? eller kan nånting ha gått sönder eftersom det blivit en kortslutning där?
Xf
171
Xfreak
E36 325iC -92
E3 2500 -75
E38 740iA -95
Inte omöjligt att DMEn som sagt detectat nåt ovanligt. Var batteriet urkopplat?
Osäker på hur datorn reagerar en sån här gång men du kanske måste koppla upp dig mot dator. Gammal laptop och RÄTT kablage har hjälpt mig en del
bo
19
bobbe1996
325i coupé -92
Jag hade glömt att koppla bort batteriet när jag bytte ut kablarna så strömmen var på medans.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.