|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag glömde välja med tonade rutor vid beställning av min nya 1-serie och tänkte fixa det i efterhand. Det gick på 3500kr att tona bakre sidorutor + bakrutan. Resultat var oväntat dåligt. Det ser ut så här kring alla kanter: Länk Från utsidan ser det ut som att solfilmen inte fäst ordentligt utan lämnat en ljus ram vid kanterna. Från insidan ser allt ok ut, då solfilmen faktiskt täcker hela rutorna. Så på en vit bil ser rutona att sitta i en ram som är i en ram som är i en ram. Väldigt störande och iögonfallande. Speciellt då bilen är vit. Ska kontakta de på måndag för att höra om de kan åtgärda detta, annars blir det reklamation. Varför betalade jag att få det gjort ordentligt när resultate är som om jag försökt fixa det själv... | |
| Trist när man lämnar in för att få ett felfritt resultat, jag lider med dig. Hoppas dom inser och åtgärdar. | |
|
Ja det var en stor besvikelse. Speciellt när jag vet hur perfekt toningen kan bli hos andra jag sett. Tror detta hänger till 100% på personen som gör det. |
|
|
Jag skulle säga tvärtom, ser riktigt bra ut. Dessa "prickar/punkter" sitter på alla rutor och går inte få bort man inte skrapar bort de. Problemet brukar vara att filmen inte fäster så nära prickarna men det här ser riktigt bra ut. Filmen kan aldrig "lägga sig" över dessa utan man får gilla läget. /Filip |
|
|
Du har rätt, men där är delar där filmen täcker prickarna skitbra! Därför vill jag att de försöker åtgärda det. Testade själv trycka lite med ett kort, där är tydligt lite luft där så filmen inte fäster. |
|
|
Jag har likadant. Fast inbillar mig att det syns bättre eller sämre vissa dagar.. Intressant att höra om det går att förbättra. |
|
|
Jag ska återkomma med resultat. Men sunt förnuft säger mig att det KAN förbättras lite iaf. Då när jag pressar med kort eller finger så minskar den störande luftfickan. Bara för de o värma o pressa eller vilken magi de nu gör. |
|
|
Dessa prickar blir pga det är fukt stannar kvar mellan punkterna, värm filmen med hårtork och tryck ut vattnet mot kanterna på filmen så ska du se att det kommer försvinna. Det tar ett tag att få ut fukten men jobba på. Detta är normalt att det blir så vid dessa prickar. |
|
| Verkar tyvärr vara normalt. Jag har samma på min vita e91. Tror tom att du kanske gjort arbetet på samma ställe om man ser till vart du bor och priset. | |
|
Märkligt hur vissa firmor behandlar kunder...var förbi stället som gjort toningen. De kika lite och sa "detta är normalt, man kan slipa prickarna men då repar man glaset". Dvs de ville inte göra ett skvatt. Han vågade knappt titta på kanterna ännu mindre faktiskt undersöka de. TROTS att jag visade själv hur filmen fäste bättre direkt bara när jag pressade med fingret på kanten. Han tittade på mig som att jag kom från månen... Det var så extremt tydligt att han ville jag skulle lämna in bilen och betala X kronor ytterligare innan de bemödade sig att bättra på resultat av toningen. Just där förlorade jag allt förtroende för den firman. Väldigt konstigt bemötande då jag haft flera bilar hos de för diverse behandlingar de senaste 3-4 åren. Åkte förbi en konkurrent i stan, han tog en snabb titt och gick direkt och hämtade ett litet verktyg med vilket han pressade solfilmen på kanterna så den verkligen fäste. Resultatet blev omedelbart 100 ggr bättre. Detta gjorde han helt gratis, det säger en hel del tycker jag. Nu får man stå 15 cm från rutorna för att se någon minimal ljus kant. Jämfört med innan då man såg det från 5 meters avstånd. För honom var det otroligt att de inte gjorde en extra ansträngning på kanterna, värma osv, så det skulle se bättre ut från utsidan. Man lär sig verkligen hur kunniga och "service minded" vissa firmor är, jämfört med vissa andra som verkligen gör allt för att mjölka en på mer pengar för en tvivelaktigt utförd tjänst. |
|
| Trist bemötande. Vilken firma hjälpte dig? Kan ju vara värt att nämna om dom e duktiga | |
| Jag är också intresserad av att höra vilken firma som hjälpte dig. Anlitar hellre dem för en peng för att förbättra resultatet som den andra firman redan gjort dåligt. | |
| Jag trodde det var emot forumreglerna att klanka ner på olika företag osv? | |
| Cantstandya: lägger du dålig solfilm? | |
| Lägger björnar ägg? | |
|
Då får du svaret då. Nej det är absolut inte mot några regler eller lagar att berätta att vissa firmor gör dåligt jobb. ------- //Lövet |
|
| Och vill du inte berätta i tråden - som du för övr skapade för att du var missnöjd med firmans arbete - så skicka gärna namnet i ett PM till mig (både firman som utförde arbetet och den som sedan hjälpte dig att bättra på resultatet) | |
|
Alltså... Jag kan förstå om du är missnöjd med resultatet om du förväntade dig att det skulle se ut som fabrikstonade rutor. Så bra går aldrig att få det med en solfilm som läggs på i efterhand. Hur du blev bemött på firman som gjorde det kan ju bero på hur du bemötte dem oxå. Sen är det ju ett faktum att filmen sätter lite bättre efter en tid. Får bilen dessutom stå varmt, helst i solen (omöjligt nu, jag vet) så brukar det ordna till sig. Men jag får hålla med Phoenix M3, det ser riktigt bra ut. // Erik |
|
| Även jag har lämnat in min på toning hos företag. Fått liknande runt kanterna. Inget snyggt direkt. Men fick som svar att det går att "trycka till" runt kanterna då filmen har suttit på någon månad så blir det mycket bättre. Får väl se i sommar om det fungerar då det är lite varmare. Styggt är det iaf. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.