AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.568

kan man köpa dessa delar på Ebay ?

Har precis sålt en E38 till en bekant, och typiskt är ett flertal fel på bilen kom inom 50 mil efter att jag sålt den !
Jag har erbjudit mig att låta köpet gå tillbaka, men han är så förtjust i bilen så han vill att den lagas ! Med tanke vad som är fel så går det inte att köpa delar
på BMW ! Fjäder fram har jag redan bytt ( den small helt plötsligt), den köpte jag ny org del !

Men sen är det oljud i generatorn ( som är "renoverad"på Blixtservice(Stockholm) för mindre än 300 mil sedan !!
Finns på Ebay till mkt bra priser, och även renoveringssats med regulator + lager
finns i USA !

Även högtrycksslangen till servostyrningen har börjat läcka.Finns oxå på på Ebay.

Vågar man köpa dessa eftermarknadsdelar ?? Eftersom org delarna är så mycket dyrare,är det lockande att köpa "billigt", men det blir surt värre om grejerna är dåliga med tex dålig passform.

Byter delarna själv, och vet att det är lite bökigt, men man har ju inte lust att göra om jobbet direkt !!

Tacksam för erfarenheter eller synpunkter på detta !!!!
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
- Reklamera generatorn?

- Servoslang kan du väl köpa på BMW.

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
som sagt, generatorn är väl idioti att inte reklamera...
Servoslang är väl bmw eller beg på skroten som gäller.

Fjädrar verkar ha dålig kvalite på dessa bilar, när jag köpte min var 3st!!! av så det sitter nu en sänkningssats på min istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.