AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.165

haha! utan bil igen...

Sida 2 av 3
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Malmös innerstad är väl välkänt för bus som förstör bilar annars. Vet inte hur många bilar med åverkan man sett på tiden man bodde därnere. Att parkera vid polishuset i Malmö hjälper inte ett jota, Malmöpolisen är väl inte direkt känd för att titta på vad som händer utanför deras egna fönster så länge det inte är en kollegas bil det handlar om. Har en kompis som bodde bredvid polishuset förr och hade hade flera inbrott i sin bil när den stod utanför polishuset.

Nåja, nu handlade det inte om Malmöpolisen. Lider med dig och hoppas du får ordning på allt elände som väntar.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Kommer man på folk som gör sådant här, så tveka inte att bruka våld! När du sedan har bankat skiten ur drägget så ring för allt i världen inte polisen! Då är sannolikheten stor att man själv blir haffad och ligisten får en ursäkt och går hem. Sjukt land detta förresten...
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
som sagt hittar jag dessa förövare så ryker synen för dom...

who dares wins...
Su
554
SunKi
325i -92
Uhlmann: att döma någon till blindhet för resten av deras liv är väl lite väl hårt. Inte ens du är berättigad till att ge någon grova men för livet. Det var trots allt bara en bil... right? materia..

Men att spöa dem lite är en helt annan sak.. sånt som inte ger bestående men för resten av deras liv..
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Darryl: Hmm jaha vad grundar du det på?
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Här i Linköping verkar det vara på modet att bränna folks bilar... Lika trist det.

/Kristian
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Nej jag vet att det inte är rätt att göra nån blind för detta... Var bara allmänt rasande igår så jag blev tvungen att avreagera mig lite här i forumet...

who dares wins...
Su
554
SunKi
325i -92
Kunde kanske gissat det :)
betriebsanleitung1
Det bästa hade varit dödsstraff.Vill någon slakta en bil ändå så vet de riskerna.Det går inte att ha någonting ifred längre och det blir värre för var dag så snart är det ju helt laglöst.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Uhlmann: Låter förjävligt! Hoppas du får skälig ersättning från försäkringsbolaget iaf!
Det här med bilvandalism i Malmö har iallafall inte kommit så långt österut som till Husie/Videdal där jag bor....men här får man istället oroa sig för att ens 14åriga syster ska bli antastad/våldtagen så fort hon går utanför dörren.

Malmö är en sjuk stad....och Sverige är ett sjukt land....inte för att det har med BMW att göra...menmen.

Krya på dig!

/Kalle
Undvika Malmö låter det som...
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Låter som att det lönar sig att bo på liten ort som jag gör :) har dessutom bilen larmad och inlåst i garage så det lär bli svårt för tjuven att göra nått med min bil.Till jobbet och vid ställen i stan där det är riskfyllt för bucklor och annat får 525:an rycka ut :) den är redan rätt illa gången med rost och annat.....tyvärr
Hoppas det ordnar sig med bilen Uhlmann.Ett tips kan väll vara att ha ett larm med ett ordentligt horn som gör tjuven/tjuvarna haldöva he,he....borde vara straff nog.
Mvh Ricke
Crusty
Håller nog med dom flesta (Bor själv i Malmö) Stan e helt sjuk!! Min bror har en cabbe o jag vet inte hur ofta dom skurit upp suffletten o snott hans stereo!!
Hade en polare som bor inne i stan o på han gata fick alla bilar inbrott en natt (alla utom hans!) O, nej det var inte han som gjorde det! Hans bil var i rötnaste laget så den skippade de väl!
Den andra polaren bil klara sig tyvärr inte, slog sönder rutor o slet sönder inredningen på bilen.
Malmö är en sorlig stad!

///Crusty
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
note to self: Ta tåget / flyger om du ska till malmö.
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
larm med rejält horn och bilen inlåst i garage hjälpte bevisligen inte utan dom knäckte porten och sen när larmet startade så öppnade man huven och klippte av en tjock kabelstock för att få tyst på det. i sydafrika har man betydligt vassare metoder mot inbrott. jag funderar på om man skulle införskaffa lite sådana säkerhetsprylar...

who dares wins...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jaha. Det rånades en bank i Pålsboda på förmiddan.
de efterlyste en röd Opel Kadett som jag av någon anledning tyckte känna igen regnumret.på.
Kom hem för en stund sedan,bilen var stulen hos min granne tvärs över gatan, mitt i ett villaområde i ut kanten av Kumla. Världen är liten ibland, den enda som sett nått var väl katten som var ute hela natten.

MVH
Hasso
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Det bästa med Malmö är att vi har så nära till Köpenhamn, som någon så klokt sade! Fast där är det iofs stor risk att bilen blir demolerad medan du själv sitter i den! Köpenhamnsborna kör fan nästan lika illa som i Paris!
Men billig/god öl har de iaf, danskjävlarna :D

MVH
Kalle Hansen, vars morfar är dansk ;)
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
mycket tråkigt!

Jag hade min parkerad en hel kväll utanför KB o sen en hel natt i ett bostadsområde i närheten av Mobilia. Funkade fint som tur var!

Ett tårgas-kit invändigt vid inbrott/obehörigt startförsök borde ju vara ett bra alternativ tillsammasn med larm. Då kanske det är någon som kan gripa förövaren i samband med brottet!?

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Men hallå! Tråden är ju över 1,5 år gammal, troligen så har ahn kommit över skadorna...
ormen
skott i pannan är kanon! skjut de asen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.