AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.168

haha! utan bil igen...

Sida 1 av 3
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Jag har min bil parkerad i ett garage under fastigheten där jag bor för att just slippa skadegörelse bland annat. I morse så blev jag väckt utav fastighetskontoret som berättade att jag hade fått inbrott i bilen. jaha tänkte jag. när jag väl kom ner i garaget så var det lite mer än bara inbrott. alla fyra hjulen var borta, fyra sidorutor krossade, bakrutan krossad, blinkers saknas, ett antal kabelhärvor avklippta i motorutrymmet, lackskador lite varstans, hela stereon saknades plus att det mesta av inredningen var trasigt...

Vad gör man?
nu står jag här igen utan bil..

who dares wins...
PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Det enklaste är nog att flytta eller köpa dig en Volvo :)
Fy fan vad jag lider med dig. Det är ju verkligen inte något man tror ska hända. Jag har också bilen i ett garage under huset där jag bor.

Kan den lagas eller kommer den att bytas in?

mvh
Berg

Den är inte lång men den är smal......
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
hoppas verkligen att det inte blir inbyte för sånt besvär jag hade för att hitta en 328iA touring..
Men visst. är försäkringsgubben lite girig så kan han säkert dömma ut den och återigen ge mig pengar till en ny bil...

who dares wins...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Fan vad segt :(
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Man undrar lite vad det är för idioter som gör en sån här grej? Okej att sno fälgarna visst fine dom vill ha ett bar schyssta fälgar / tjäna stålar men att totalt vandalisera en bil är ju så jävla meningslöst! Snitta upp säten slå sönder rutor? UCH!!
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Det bara att beklaga, världen är full av idioter som inte kan respektera andras ägodelar. Hoppas försäkringbolaget är snällare.

mvh
Larsa
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Knaske var nån svartsjuk pojkvän som gjorde det :)
//Marin
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
finns bilder på fälgarna här:
Länk

Bilen finns i malmö och är det nån som tycker sig se dessa fälgar ute på stan så skicka mig ett mail så ska jag se till att den nye ägaren riskerar att mista båda ögonen...

who dares wins...
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
haha...

Asså det är ju verkligen synd om dig Uhlmann ! vart tusan bor du igentligen ?! och hur visste dom att det stod en bil med stöldbenäga grejer just i ditt garage ?! och hur kom dom in ?

Länk
Förjävligt! Såg en E36 cab hos en plåtslagare i Järfälla igår, den hade blivit vandaliserad. Nån hade slagit med typ ett järnrör över hela bilen, dörrar, huv, skärmar, baklucka, ja hela bilen var bucklad, finns så sjuka individer där ute..

www.malte-racing.com
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
MalteK:
Vem vill ha tillbaka en sån bil ?? inte jag i allafall.
Blir ju aldrig lika bra som innan, utseendemässigt hyfsad men granskar man en sådan bil och vetskapet om att det finns spackel och annat på bilen är ju inte så kul.

MVH
Hasso
Är det påtända knarkare som gör sånt här? Eller avundsjuka tjuvar?

Verkar ju helt vansinnigt!
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Var i malmö hände det?
Betyder det att man inte vågar bo kvar i stan?
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Bilen stod på P A Hanssonsväg i ett garage som är hyffsat undangömt för insyn. Det kan ju vara så att dom har sett mig köra upp o ner där å tänkt att den bilen ska vi slakta en vacker natt när alla sover..

who dares wins...
betriebsanleitung1
Hur lyckas de sälja alla delar???Det är ju inte få bilar som blir slaktade/stulna/rensade.Polisen verkar vara helt meningslös,sist jag blev av med stereo så fick jag reda på vilka som stulit den men polisen kunde inte hämta tillbaka den utan solklar bevisning,(min bevisning var att den nu satt i en bil de hade till försäljning och jag hade en till att titta på bilen för att identifiera den)och om jag tog tillbaka den själv skulle jag bli häktad.Skumt samhälle.
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Det är nog inga större problem att sälja sånt för folk köper av en kompis kompis och allt känns bra dessutom mycket billigare än vad det skulle kosta nytt. ögonvittnen säger att det hade varit en mörk femdörrars bil i garagenerfarten i natt. men det kan ju ha varit vem f*n som helst...

who dares wins...
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
No offence nu alla malmöbor men fan vad pack som stryker omkring i stan. Ja hade min före detta 328iC med alles M optik stående över (för första o sista gången) natten på exercisgatan, ja samma gata som polishuset och det va ju bara till att gå ner på morgonen efter o se vad som var repat, inte OM den blivit repad, utan VAR. Lite konstigt att det på samma gata (rättare sagt 3 bilar bort) alltid står en silvrig E46 M3:a, varje natt. Den blir det inte en fläck på, så är det när folk vet vems bilen är. sjuukt.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Ja ni är ju lurade allihop , flytta till norrland så slipper ni sånna där problem ;)

har alldrig hört talats om liknande i min stad (Umeå)
fälgar har väl rykt nån gång men det är inte vanligt och vandiliserade bilar brukar vara några pajja lyktor som folk i fyllan fixar inge totalslaktning här inte

Länk
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Sorglig historia.
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Beklagar sorgen, och jag oroar mig varje gång jag parkerar inne i stan för att gå på bio eller liknande.

Att ha en 245 kombi från tidigt 80 tal är inte heller möjlig. Har fått backspeglarna bortsparkade mm mm medans jag var på bio.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.