AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
7.176

X1 Problem med bakre hjullager

Bo
3
Boramannen
X1 2.0d Xdrive -14
Har en X1 -2014 som jag h;ger hjullager bak fick bytas efter 800 mil och efter 1300 mil 'r det nu dags f;r byte av v'nster hjullager bak.

N[gon mer X1 'gare som upplevt dessa problem_

Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Japp. På min hände precis detta. Båda lager bytta, bara efter 2000 mil och efter ytterligare 3000 mil pajade de igen...
Inget ovanligt vad jag förstår.
Bo
3
Boramannen
X1 2.0d Xdrive -14
Är ju helt sjukt dålig kvalite, hjullager ska ju lätt hålla flera år och massa tusen mil. På BMW i Jkpg kliar de sig bara i huvudet och fattar inte alls hur detta gått till. Trodde fel när jag utgick från att BMW stod för kvalite.
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Håller med om att det inte alls är bra, dock var det och en vilsen navigator de enda problemen jag hade på 12 000 mil. Alla fel kom inom bara några månader, sen var det lugnt...
Kanske BMW råkat ut för plagiat-lager från Asien?
ES
1
ES88
BMW X1 - 12
Jag bytte första hjullagret efter ca 400 mil (3 månader gammal). Nu har jag bytt alla runt om efter ca 6400 mil och bilen är knappt 1,5 år gammal (sammanlagt 5 st). Börjar bli riktigt trött på det nu...
Verkstaden fattar tydligen ingenting heller och de har "aldrig haft liknande problem" som jag haft med min. Problemet är att den låter fortfarande, synnerligen runt 110-120 km/h då det "vinande" ljudet blir ännu mer påtagligt, kan det vara däcken? Hjulinställningen? Eller är bilen så dåligt isolerad i sig? (?Dåligt köp?)
Allmänt tycker jag att det låter som att visst missljud kommer bak...
Bo
3
Boramannen
X1 2.0d Xdrive -14
Min har nu gått 2500 mil och än så länge håller alla hjullager och inga missljud. Jag hoppas slippa byta några fler under de 3 år jag ska ha bilen, räcker att jag fått byta två.

Att verkstäder verkar helt ovetande är inte något unikt för BMW kan jag säga, Holmgrens / Hyundai var likadana när det var något.
50
811
50+medbmw
X2 20d xdrive -18
Z4 3,0si Coupé -07
L G LP-560-4 -12
Min har gått 5000 mil och det vinande ljudet brukar komma vid 90. Jag tror det är däcken som börjar bli dåliga, runflat med ca 4 mm kvar. På dubbade vinterdäck var det inte alls lika. Det känns även som asfalten är inblandad i det hela, på vissa underlag låter det nästan inget alls. Dessutom tror jag att X1an är dåligt isolerad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.